Indeks odchudzicsieKatowice gdzie zgłosić kradzież tablicPub morgan's Irish w KatowicachKatowice pyzowice loty do USAKatowice Dworzec Centralny MapaKatowice Dąb -jana i PawłaKatowice Niechorze która trasaKatowicki Spodek may dayKatowice montaż drzwi GERDAKatowice - Sąd - księgi wieczysteKatowice - korekta wad wzroku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natalcia94.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Sporo ludzi ju? wie, sporo ju? si? wybiera, ale postanowi?em przypomnie? co niektórym o zlocie.

    Wszystko odbywa? b?dzie si? od czwartku 22 maja do niedzieli 25 maja, czyli 4-dniowa luta po??czona z czuwaniem na deklasy.


    Kimanie jest wg ró?nych ?róde? u Sary, Królika, Balli, Muodego (ju? wszystko zaj?te), Adamo i mo?e kto? jeszcze co? by znalaz?.


    Z przyjezdnych osób zadeklarowa?y si? takie forumowe osoby jak:

    DaBlaze, Dziadoo, Hnic, Pajomkowa, Piastów, Doctor, Gracjan, Mr. Chris

    Z miejscowych maj? by?:

    Hoob, Eber, Muody plus ekipa z Rataj, Seamus, Szamaszumikim, Adamo, Szyms, BQ, Platyna, Królik i Balla

    fajnie by by?o jakby z Poznaniaków pojawili si?:

    MariOO, Zielony, BRD, SC i inni.

    Jak na razie plan jest taki, ?e w czwartek jest grill u Sary aka Szamaszumikim. W pi?tek pojedynek o BOSS PLAYA of Rapgra.com, w sobot? klasycznie Rapport, w niedziele luta nad Malt?. Ale si? jeszcze zobaczy.

    Co do noclegów to ch?tni dogadywa? si? z konkretnymi osobami. Miejsc jest jeszcze sporo. Wi?c ch?tni pisa? w tym temacie. Im wi?cej osób tym lepiej.


    A je?li chodzi o podró? to DaBlaze jedzie z Olsztyna, Piastów z Gda?ska, Doctor ze Szczecina.
    Hnic i Pajomkowa Sylwia jad? z Katowic, we Wroc?awiu po drodze dosiaduj? si? do nich Mr. Chris i Dziadoo, a w Lesznie do nich si? dosiadam ja.

    Je?li kto? jeszcze b?dzie jecha? z naszych okolic, to dogadujmy si? od razu, ?eby by?o mo?na nas ?atwiej i od razu wszystkich odebra? z PKP czy PKS.





    Aronie, jesteś bardzo krótkowzroczny :mrgreen: :!: Interesuje Cię tylko Warszawa :roll: A ja mówię o trasach z Lublina do Poznania, Gdańska, Szczecina, Wrocławia, Krakowa, czyli miast, które w pierwszej kolejności będą skomunikowane szybką koleją z Warszawą.
    Do Krakowa od bidy można będzie dojechać przez Radom i Kielce ( z Radomia do Jędrzejowa ma być ponoć ekspresówka).
    Do Poznania, Gdańska i Szczecina można jechać przez Warszawę, do Wrocławia i Katowic przez Kraków.


    Aronie, ja bardzo dobrze znam geografię Polski i wiem, że Szczecina można dojechać przez Warszawę i Poznań :lol:
    Ale chodziło mi o czas i komfort pokonania tej czy innej trasy. Uważam, że najkrótszy czas i najlepszy komfort podróży pomiędzy największymi miastami Polski może zapewnić kolej 8-) . Dlatego, nie masz prawa marginalizować tego środka transportu, ponieważ ne znajdziesz racjonalnych argumentów przeciwko tej tezie. Jako przykład podałem podróż na trasie Lublin - Poznań, że nawet przy aktualnym (kulejącym) stanie PKP nikomu się nie uda przemieścić (powszechnie dostępnymi środkami transportu) z centrum Lublina do centrum Poznania w czasie krótszym niż 6 godz :mrgreen: , a właśnie tyle jedzie pociąg z Lublina do Poznania (z półgodzinną przesiadką w W-wie) :!:



    " />Mały suplement:


    ">Kolej nie chce już dworców

    Kolei nie stać na utrzymanie budynków dworców. Chce by zajęły się tym gminy.
    W całym kraju jest około trzy tysiące budynków dworcowych. Przedstawiciele PKP domagają się, by ich remontami zajęły się gminy. Według Jarosława Adwenta z zarządu PKP SA w siedmiu miastach, między innymi w Warszawie, Łodzi, Szczecinie czy Katowicach doszło już do porozumienia w kwestii rewitalizacji dworców.
    Przedstawiciele spółki kolejowej utrzymują, że lokalne samorządy mogą na ten cel pozyskać pieniądze z Unii Europejskiej.
    W Poznaniu problem dytyczy nie tylko budynku Dworca Głównego, ale i 18 hektarów tak zwanych wolnych torów. (...)
    Przejęcie budynków dworców, szczególnie w małych miejscowościach, oznacza dla samorządów problemy. Dla wielu gmin lepiej byłoby rozebrać małe stacyjki.
    To jednak często budynki zabytkowe. W takich przypadkach w Wielkopolsce decydujący głos będzie miał konserwator zabytków.

    źródło: Głos Wielkopolski, 4 grudnia 2006, nr 282, s. 16



    Nie wiem jak, ale jakos to przeoczyłem Oto rozsadne polaczenie w dzien koncertu(31.08.2005):

    PKP

    Przejazd Szczecin Główny-Katowice (bez przesiadek)
    Srodek lokomocji: Pośpiech
    Odjazd ze Szczecina: 5:45
    Przyjazd do Katowic: 13:36
    Czas podróży: 7 godz 51 min
    Trasa: okolo 600km
    Cena biletu normalnego: Klasa 2: 54 zł 60gr, Klasa 1: 81 zł 90gr
    Cena biletu studenckiego: Klasa 2: 34 zł 40gr, Klasa 1: 81 zł 90gr


    No i powrot:

    Przejazd Katowice - Szczecin Główny (bez przesiadek)
    Srodek lokomocji: Pospiech
    Odjazd z Katowic: 2:34
    Przyjazd do Szczecina: 11:17
    Czas podróży: 8 godzin 43 min
    Trasa: około 600km
    Cena bietów: mysle ze bedzie identycznie ( nie chcialo mi sie dzownic juz do PKP)

    (tymsamym ewentualny problem noclegu rozwiazany )

    Pozdrawiam.



    PKP Intercity wraz z Agencją Koncertową Odyssey organizuje dwa pociągi muzyczne, które dowiozą fanów na koncert Depeche Mode w katowickim Spodku – 14 marca 2006 roku.

    Pierwszy pociąg pojedzie w relacji: Gdynia-Warszawa-Katowice, drugi: Szczecin-Poznań-Wrocław-Katowice. Oba pociągi dojadą do Katowic około godz. 18.30, a w drogę powrotną wyruszą zaraz po koncercie, około godz. 0.20. Podobnie jak w przypadku pociągów na koncert U2 – ceny biletów w obie strony są promocyjne i wynoszą 100 i 120 zł w zależności od trasy.

    Źródłó: http://www.intercity.pl/317



    Po raz pierwszy PKP Intercity proponuje pasażerom z małymi dziećmi przejazd pociągiem w przedziale przystosowanym do potrzeb najmłodszych. W ekspresie Tatry rozpocznie kursowanie wagon z przedziałem dedykowanym dla rodziców z małymi dziećmi.

    Rodzice znajdą tam rozkładany przewijak, miejsce na wózek, cztery siedzenia z pasami bezpieczeństwa i stoliczek do karmienia malucha. Również wystrój wnętrza będzie bardziej kolorowy i przyjazny. Docelowo do potrzeb najmłodszych podróżników przystosowanych zostanie dziesięć wagonów, które kursować będą w pociągach: Ex Słowacki (Poznań - Warszawa, 2 wagony), Ex Tatry (Warszawa - Kraków - Zakopane), Ex Beskidy (Warszawa - Katowice - Bielsko-Biała), Ex Słupia (Warszawa - Gdynia - Kołobrzeg), Ex Lubuszanin (Warszawa - Poznań - Zielona Góra), Ex Mewa (Poznań - Szczecin - Świnoujście, 2 wagony).

    Źródło: Rynek Kolejowy
    Zdjęcia: Rynek Kolejowy




    Rewolucja na kolei. Pasażer będzie miał do wyboru: luksusowe Intercity albo Tanie Linie Kolejowe. PKP Intercity likwiduje pociągi ekspresowe i pospieszne. Rewolucja zacznie się w połączeniach kolejowych od zmian na trasach z Warszawy do Krakowa, Katowic i Szczecina.[...]

    W.O.W.! Ostro. Spodziewałem się po PKP IC gruntownego porządku, ale powyższe propozycje zaskakują. Na pierwszy rzut wydaje mi się - choć nie we wszystkich podanych w artykule przypadkach - że zmiany kategorii z Ex na TLK mają miejsce poza porannymi i wieczornymi szczytami, czyli poza największymi potokami biznesowymi. Jeśli tak rzeczywiście będzie to super - studenci i pasażerowie z mniej zasobnym portfelem otrzymają tańszą ofertę tuż przed szczytem albo wczesnym popołudniem, kiedy na dworcach panują mniejsze tłoki. Wilk syty i owca cała.

    A czy wie ktoś jaką kategorię będą miały pociągi do Łodzi? Jedno jest pewne: na tej trasie nie ma mowy o zmianie ceny biletu - kto zna tę trasę ten wie, dlaczego.

    I dlaczego w TLK miejscówki mają być tylko na pierwszą klasę?!

    mx



    Kasy sprzedające bilety tylko na PKP IC - dobry pomysł. Byle odpowiednio oznaczone i oczywiście na większych dworcach. PKP IC powinno myśleć o kategoriach kas, ja tu widzę:
    - SZOP - tylko na bieżące połączenia - np. do godziny czasu
    - BIZNES - dla klientów z sieciówkami i klasy pierwszej (EX, IC, EC)
    - MIĘDZYNARODOWA - tylko bilety w komunikacji międzynarodowej, chyba, że zakup jednoczesny (w Krakowie klika dni temu tak udało mi się dwa niezależne bilety kupić)
    - TYLKo IC - tylko na pociągi PKP IC
    - COK (kasa z informacją, skomplikowanych biletów) - planowanie podróży, bilety na odległy termin
    - ZWYKŁE KASY - wszystkie bilety na wszystkie pociągi


    Takie kasy widziałbym na stacjach: Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Katowice, Wrocław Główny, Poznań Główny, Gdańsk Główny, Szczecin Główny

    Podział kas, ale troszkę ograniczony (np. bez biznesowej) na stacjach: Gdynia Główna, Lublin, Białystok, Opole Główne, Bielsko-Biała, Gliwice, Bydgoszcz Główna, Toruń Głowny, Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna



    Mare Balticum - kilka razy jechałem, standard przyciągał...
    Podlasiak - mogłem na nim zobaczyć z zewnątrz kuszetkę i sypialny
    Kołobrzeg-Bielsko Biała - bo jedyny pociąg ze Świdwina na południe Polski, a i kuszetkę ma
    Kołobrzeg-Kraków (Rzeszów) - chyba ma dużo wspólnego z początkiem mojej kariery MK
    Kielce-Szczecin (z wag. z Częstochowy Stradom) - j.w.
    Rybak, bo fajny i tyle

    dołączył bym też Chrobrego i Słupię - pierwsze pociągi PKP IC jakimi jechałem. Słupia jako najbardziej znany przeze mnie EX.

    Od moich rodziców słyszałem wiele razy o osobowym Gdynia-Katowice (z pominięciem Częstochowy, przez MW)


    To dla mnie legendy (bardzo osobiste).



    Uwazam, ze docelowo wszystkie expresy powinny zostac zastapione IC. Oczywiscie wtedy gdy ich standard zostanie ujednolicony (min. czesciowo wagony klimatyzowane, 6 miejsc w przedzialach). IC+ powinny pozostac jako pociagi z podwyzszonym standardem (full klima, przedzialy menedzerskie, internet w przyszlosci w calym skladzie, porzadny wagon restauracyjny, podzial na strefy dla "komorkowcow" i strefy ciszy - taka namiastka standardu ICE .
    Finalnie widze to tak EN/EC/IC+/IC - wysoki standard IR/TLK czy jakkolwiek inaczej nazwane - pociagi miedzyregionalne pospieszne przejete przez PKP IC.

    Co do IC na trasie Szczecin - Poznan - Wroclaw - Katowice - Krakow nie ma sensu ich uruchamiac poki nie zakonczona zostanie chociaz modernizacja miedzy Wroclawiem i Poznaniem. W przeciwnym wypadku bedzie to parodia IC wlekaca sie na wiekszosci trasy 100 - 120 km/h. Poki co wiecej TLK coby sie pasazerowie przyzwyczaili do wyzszego standardu i taktu polaczen a potem IC



    Nie będzie nowych dworców na Euro 2012?

    Dziennik - 11-02-2009 09:56

    PKP ma kłopoty z przebudową dworców kolejowych. Przynajmniej cztery duże projekty planowane do zrealizowania przed Euro 2012 stoją pod znakiem zapytania.
    Chodzi o Katowice, Warszawę Wschodnią i Zachodnią oraz Poznań Główny - pisze "Dziennik".

    Obiekty miały być przebudowane w partnerstwie publiczno-prywatnym. Jednak w ostatnim czasie z trwających przetargów wycofują się zainteresowani dotąd deweloperzy. – Inwestorzy tłumaczą, że mają problemy ze znalezieniem finansowania w bankach – potwierdza Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP. W rezultacie w każdym z projektów zamiast planowanych czterech – pięciu ofert pozostała jedna, góra dwie.
    Co więcej, jak podaje PKP, inwestorzy, którzy pozostali w grze, zaostrzyli swoje stanowiska negocjacyjne. Gotowi są inwestować jedynie w otaczające dworce tereny, nie dotykając zupełnie budynków. Choć było to wcześniej planowane.

    PKP liczy, że przebudowę dworców uda się jeszcze uratować. Spółka ma bowiem nadzieję, że finansowanie projektów przejmie Skarb Państwa. Tak się już stało w przypadku dworców Wrocław Główny, Kraków Główny, Gdynia Główna, Szczecin Główny oraz Łódź Fabryczna.


    http://www.wnp.pl



    SZCZECIN!

    Zlot praktycznie za tydzień, więc TRZEBA ustalić jakąś konkretną godzinę i konkretny kurs PKP
    Z tego, co zaobserwowałam nie mamy zbyt korzystnych połączeń... a dosadniej - mamy przewalony dojazd w tym roku :]
    Jest jedno (wydawać by się mogło) rozsądne połączenie: tj. najkrótsze (bez zahaczania o Warszawę, czy Katowice ), z jedną tylko przesiadką (w Kutnie) i najtańsze (60 PLN bez zniżki)... ALE pociąg ów odjeżdża z miasta Szczecina o godzinie 23:49, a dojeżdża do Piotrkowa Trybunalskiego (do którego w pierwszej fazie zmierzamy) o 7:37 (godzina szałowa wręcz ...). O 8:00 mamy najbliższy PKS do Bełchatowa, na miejscu jesteśmy planowo o 8:50... i tu jest mały problem...

    o 14:20 mamy PKS do Rząsawy (gdzie dokładnie znajduje się nasz ośrodek)...

    wszystko fajnie, z wyjątkiem faktu, że na 5,5h utkwimy w Bełchatowie, co jest "dość" fatalnym wyjściem.. poza tym i tak jesteśmy sporo przed czasem, co wydaje się być nieuniknione..
    a może jakieś inne pomysły?



    " />Moje marzenia modelarskie to:

    EU07 - 443 ( CM Szczecin )

    EP07 - 444 ( CM Szczecin )

    EP09 - 046 ( CM Warszawa )

    EN57 - 1296 ( ZPR Szczecin )

    EN57 - 2008 ( ZPR Szczecin )

    ED72 - 016 ( ZPR Szczecin )

    ET22 - 578 ( CM Katowice )

    SM42 - 012 ( CM Szczecin )

    SP42 - 065 ( CM Szczecin )

    SU42 - 533 ( CM Gdynia )

    SU45 - 128 ( CM Szczecin )

    Pt47 - 14 ( DOKP Szczecin )

    Ol49 - 76 ( DOKP Szczecin )

    TKt48 - 29 ( DOKP Szczecin )

    OKz32 - 2 ( DOKP Kraków )

    SN61 - 183 ( DOKP Szczecin )

    i po kilka wagonów z każdego rodzaju i malowania ( oczywiście każdy ma być z wagonowni Szczecin Główny ) Do tego to by była potrzebna tylko złota rybka


    A z marzeń bardziej realnych to chciałbym na przykład:

    EU12 - 003 ( CM Poznań ) i te wagony PKP z Ep. V w nowym malowaniu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •