odchudzicsie
Na pewno ceną różni się IC od Expresów, a dwa raczej trochę wyższym standardem, choć to niekoniecznie. Różnica w standardzie jest jak ktoś słusznie zauważył na pewno na trasie do Trójmiasta, gdzie "Małopolska" czy "Słupia" czasami przyprawiają o dreszcze.
Co do czasu podróży to do Krakowa i Katowic jest taki sam, do Poznania czy Trójmiasta IC jedzie się niewiele krócej.
Proszę, pisząc o kategorii pociągu używajmy polskiej formy "ekspresów". Formę z "x" (ale wtedy też z "ss" na końcu) rezerwujemy dla nazw własnych i obcych. Michał Głowacz
Wg mnie zmiana kategorii EX na TLK Barbakana i Wielkopolanina była dobrą decyzją. Standard pozostał taki sam i frekwencja wzrosła (tuż przed zmianą kategorii Wielkopolanin prowadził 1 jedynkę i 2 dwójki - tak było marnie). Dodatkowo przybyły 2 przystępne cenowo połączenia na trasie Kraków - Wrocław - Poznań.
Choć muszę się zgodzić, że jeden IC Szczecin - Poznań - Wrocław - Kraków by się przydał
W Zasadzie głównie kategori IC na trasie Kraków- Gdynia - Kraków, Kraków oraz z Warszawy do Poznania i Wrocławia opcjonalnie do Katowic oczywiśie EX nie wykluczam ale głównie (NORWID,KASZUB,KRAKUS.KOŚCIUSZKO,LAJKONIK,FREDRO,ODRA,SAWA,MATEJKO,KOSSAK,TATRY i inne na CMK i E20,E65 tutaj niestety w tej materii panuje lekkie nie zdecydowanie bo własnie chce ustalić wszystko po spodziewanej i przewidywanej frkwencji
O tym by pociągi IC jeździły z Olsztyna decyduje przede wszystkim szybkość dotsrcia do głównych aglomeracji Polski - Warszawa 3:50 przez Nidzicę i 4:10 przez Iławę - Poznań 5:05 i 5:03, jedynie do Gdańska pociąghi jeżdżą w miare szybko, ale jest sporo pociągów PKP PR (m.in tranzytem do Szczecina) do Białegostoku czas podróży też pod 5h, tak więc, przynajmniej ja, choć bym bardzo chciał nie widzę na razie mozliwości uruchomienia pociągów PKP IC z Olsztyna.
Wystarczy popatrzeć kto jeżdzi z Olsztyna - przede wszystkim studenci, a to moim zdaniem nie jest target, dla PKP IC, ale dla PKP PR. Myslę, że jedynie szansę powodzenia miałyby pociagi kategorii TLK, ale czym one się różnią od pospiechów - moim zdaniem niczym , a na niektórych trasach ich standard jest niższy niz w pospiechach.
Myślę, że warto się również zasatanowić dlaczego PKP IC nie uruchamia połączeń z Poznania do Gdyni (gdzie jeżdzi przecież tak chwalony ostatnio na forum Mieszko)??Myslę, że powód ten sam.
W sumie czy "Wielkopolanin" pozostanie TLK-ą, czy zmieni status na Ex to wiele się nie zmieni, ani komfort podróży z tego powodu nie wzrośnie. Jeździłem tym pociągiem na trasie Katowice - Wrocław i tragedii nie było. Moim zdaniem nie ma sensu zamieniać kategorii tylko po to by stwierdzić, że z Poznania do Krakowa kursuje Ex "Wielkopolanin"
Uważam że IC nigdy nie za wiele, powinno się dążyć do tego żeby było ich jak najwięcej z czasem zastępowanie lepszych EX przez nowe wagony i podnoszenie ich kategorii do IC, ale to wymaga czasu i podejścia do klienta, przy obniżce cen za miejscówki i stworzeniu jednego standartu pociągu IC.
Braki IC tak jak już wspomnano na trasie ze Szczecina do Krakowa przez Poznań, Wrocław, Katowice- to połączenie zasługuje choć na jeden pożądny pociąg bezpośredni.
Co do hafasa to raczej nie ma takiej możliwości.
Trzeba zmienić hafasa na coś nowego....
Co do podróży poza obszar honorowania biletów osobowych w pociągach IR, za całość płaci się jak za przejazd IR, bez możliwości przejazdu kombinowanego, ponieważ, na wybranych odcinkach w pociągach IR honorowane są bilety jednorazowe i odcinkowe wydane na pociągi osobowe, natomiast kategoria pociągów się nie zmienia i na całej trasie pociąg kursuje jako IR.
Nie rozumiem. Jeśli honorowane są bilety jednorazowe na pociąg osobowy to nie można mieć biletu jednorazowego na pociąg osobowy?
Typu Świnoujście - Poznań pociąg osobowy z dopłatą do IR na Szczecin - Poznań, pomijając takie kombinowanie w celu niewielkiego zmniejszenia ceny biletu może być to spowodowane zmianą planów (ktoś chciał jechać osobowym, ale zmienił zdanie i chce dopłatę do IR od Szczecina). Musi kupić nowy bilet?
Do tego w tabelkach do cegły jest wyraźnie napisane: "(na odcinku Świnoujście - Szczecin Główny, kursuje jako pociąg osobowy)"
Ja również jestem za tym aby Lech jeździł z/do Poznania a poza tym już w rozkładzie jest wpiasne w TLK 7118 z Zielonej Góry od 2 września więc podejrzewam że Lech wróci na swą dawną trasę bo Lech zawsze kojarzy mi się z Poznaniem a nie z Zieloną Górą po drugie nie wiem ale podejrzewam że frekwencja była niska na odcinku Zielona Góra-Poznań
@żywiec jak i @Szymon - albo macie krótką pamięc albo jesteście jeszcze młodzi. A jak wam napiszę , że kiedyś ex LECH miał w drodze z Warszawy wagony bezpośrednie do Zielonej Góry , Szczecina i Gorzowa Wlkp. - to co ? Uwierzycie ? A tak było w latach '80. Oczywiście nikt wtedy w PRL-u nie słyszał o poc. kat. IC/EC. Były ekspresy , pośpieszne , przyspieszone i osobowe.
A dla tych co maja obawy. To na jesień EIC LECH będzie tylko w relacji Warszawa - Poznań - Warszawa. Natomiast do Zielonej Góry pojedzie TLK 1713/7112 - dawny do Kostrzynia.
A to , że LECH-a wydłużono do Zielonej Góry to tylko nieudolność pracowników Zakładu Zachodniego IC - którzy nie potrafili dogadać się w sprawie obrządzania z PR Poznań
W temacie. Artykuł w portalu dziennik.pl
http://www.dziennik.pl/gospodarka/artic ... szeni.html
W tym artykule jest sugestia że niektóre pociągi pospieszne zmienią kategorię na ekspresowe. Mam mieszane uczucia, bo z jednej strony na niektórych trasach (choćby Kraków-Katowice-Poznań-Szczecin) aż się prosi aby uruchomić chociaż z jeden pociąg ekspresowy w dobrym standardzie i niezłym czasie przejazdu (a tylko zestawienie obecnych czasów przejazdów najszybszych pociągów z poszczególnych odcinków osi Kraków-Wrocław-Szczecin pozwala przypuszczać że taki ekspres byłby sporo szybszy od obecnych pośpiesznych). Jest jednak i druga strona medalu. Jest bardzo prawdopodobne że wzrost cen przyniesie efekt przeciwny do zamierzonego - czyli ogólne zmniejszenie wpływów, niestety tego w PKP zdaje się nikt nie rozumieć.
No to ja w takim razie jestem za EC rel. Warszawa - Hamburg nawet przez Berlin i niech sobie nawet pojedzie trasą Wafla przez Uelzen.. i do tego EN do Hamburga przez Poznań, Szczecin, Rostock..
Dodatkowo zmiana kategorii na EN "Chopin" do Wiednia..
EC "Polonia" rel. Kraków - Budapest przez Kosice, Miskolc
W zastępstwie za Polonie na trasie z Wawki do Wiednia puściłbym jakiś dodatkowy EC "Vienna"
Takie połączenia są dla mnie priorytetem!
Może teraz uporządkuje swoją wypowiedź..
EC W-wa - Hamburg
EN W-wa - Hamburg (przez: Szczecin, Rostock)
EN "Chiopin" W-wa - Wien
EC "Vienna" W-wa - Wien
EC "Polonia" Kraków - Budapest
Praca w Danonie:
Danone Poznan szuka kierowcow -sprzedawcow.
wymaganaia generalnie prawo jazdy kat. C
wynagrodzenie z tego co wiem to od 1800 - do 2400 netto
wiem ze chlopcy czasem maja wiecej jak wyrobia wszystkie targety.
wiem tez ze na tym stanowisku dostaje sie czesto prezenty za dobra prace. np. steper, aparat , garnki . bumboxa itd itp
czas pracy od 4-30 do 13-16 Zalezy jaka trasa itd.
jakby ktos był chetny to niech sie skontaktuje ze mna.
za znalaezienie pracownika tez mi sie cos skapnie...
" />Tak, jeszcze tylko dodam z tymi biletami. Tam, gdzie się przesiadasz, nie musisz kupować drugiego biletu! U siebie w Poznaniu kupujesz bilet od razu na całą trasę i mówisz kasjerce o przesiadce, coś w ten deseń: poproszę bilet normalny/szkolny/jakiś inny do (miejsce przeznaczenia) z przesiadką w Katowicach - musisz też podać, czy to pociągi TLK, Regio (osobowe) czy inne - to ważne, bo na rynku dominuje dwóch przewoźników i każdy prowadzi pociągi innej kategorii - na pewno wiesz, a jak boisz się, że coś źle powiesz to sobie po prostu wydrukuj połączenie z rozkładu w Internecie i podaj pani kasjerce wydruk :)
To będzie jeden blankiet, mimo że będziesz podróżowała 2 pociągami. Oczywiście, możesz kupić wydrukowane dwa bilety na dwa pociągi, tzn. jeden Poznań-Katowice, a drugi Katowice-cel, ale cena będzie troszkę wyższa, 2 blankiety :)
Na pewno będzie dobrze.
Kurde, i tu mam klopot bo w mojej rodzinie robie za taxi driver jako jedyny z prawem jazdy kat B, i cos czuje ze bede albo w trasie powrotnej z rodziną z trojmiasta do Poznania, albo jeszcze bede w trojmiejscie.
Jak sie dowiem szczegolow...to oczywiscie poinformuję ,bo fajnie bylo by SZUWARKA odwiedzic .
" />MEMORIAŁ im. RYSZARDA LISA
27 września 2009 r.
ORGANIZATOR:
WKS âŸGRUNWALDâ POZNAŃ
ul. Promienista 27 60-288 Poznań
ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Kierownik zwodów â Sławomir Woźniak
Sędzia główny â Paweł Zieliński
Budowniczy tras â Tadeusz Rutkowski
TERMIN I MIEJSCE:
27 września 2009 r. Poznań â Park âŸCytadelaâ godz. 10:30
KATEGORIE WIEKOWE:
K/M 10; K/M12; K/M 14, pozostałe K/M â open
POTWIERDZANIE PK:
Karty startowe
BIURO ZAWODÓW:
Na godzinę przed startem w centrum zawodów
CENTRUM ZAWODÓW:
Park âŸCytadelaâ przy Rozarium (od strony ul. Za Cytadelą)
MAPA:
âŸCytadelaâÂÂ; skala 1:5 000; warstwice co 2,5m; aktualizacja -wiosna 2007 r.
Teren o bardzo dobrej przebieżności, w większości otwarty z dużą ilością dróg i ścieżek,
lekko pofałdowany z niewielkimi wzniesieniami.
ZGŁOSZENIA:
Do dnia 21.09.2009 r. na adres wozik@o2.pl.
(ale najlepiej do Pawła na adres pawel-bno@o2.pl lub tel. 698665890)
PARKING:
w odległości 200m od centrum na ul. Za Cytadelą na wysokości SP nr 38.
NAGRODY:
Dyplomy, pucharki dla najlepszych w miarę możliwości nagrody rzeczowe.
INNE:
Kluby i zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
Zawody zostaną rozegrane zgodnie z przepisami PZBnO
Bardzo fajny wyścig, chociaż trochę szkoda, że było nas tak mało (11 czy 12 osób), choć z drugiej strony, przyjechałem w pierwszej dziesiątce i chyba wygrałem kategorię wiekową.
Oczywiście to nic przy Halinie, która wygrała nie tylko kategorię wiekową ale również kat.kobiet open.
Rano trochę padało i asfalt był mokry miejscami (już przesychał, kiedy jechaliśmy) ale nawet na tych mokrych częściach dobrze trzymał, więc kto zrezygnował z powodu porannego deszczu, niech żałuje bo nawet łożyska nie ucierpiały od tej odrobiny wilgoci na torze.
Jeśli ktoś źle wspomina atmosferę poprzednich w tym roku startów z kolarzystami, też niech żałuje, bo tym razem było bardzo miło i spiker wielokrotnie dawał do zrozumienia, że nie jesteśmy tylko mniejszymi braćmi na przyczepkę.
Zostaliśmy zaproszeni na 28 maja 2011 do Plewisk, k/Poznania na kryterium uliczne na 3 km zabezpieczonej i wolnej od ruchu ulicznego trasie.
Wyścig jest już zgłoszony i przyklepany od strony organizacyjnej, administracyjnej i zabezpieczenia przez policję, więc można już rezerwować termin.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to organizator chciałby nam dać trasę na określony czas na wyłączność, tzn. kolarze w tym czasie nie jeździliby żadnej swojej konkurencji. Wstępnie myśleliśmy o półmaratonie.
Pewnie jeszcze Zico się wypowie, bo będzie jeszcze kontaktował się z organizatorem.
" />Cześć Koledzy!
Aktualnie jestem w trakcie kursu na kat. C. Czy ktoś z Was ma może świeże doświadczenia z egzaminu w WORD Poznań? Czy może znacie trasę egzaminacyjną i ulubione pułapki, w jakie egzaminatorzy pakują zdających?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje!
Pozdrawiam!
Za Rynkiem Kolejowym http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=9889
Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity, przysłała nam stanowisko spółki w sprawie zmiany trasy pociągu IC Odra (Warszawa - Wrocław), który od grudnia ma kursować nie przez Poznań czy Katowice, lecz z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie.
W notatce opublikowanej w środę na portalu „Rynku Kolejowego”, poddawaliśmy w wątpliwość sens zatrzymywania pociągu kategorii Intercity w Radomsku.
Oto odpowiedź Adrianny Chibowskiej:
Wyznaczanie postojów pociągom Spółki PKP Intercity poprzedzone jest zawsze analizą spodziewanych przewozów z/do poszczególnych stacji. Pociąg InterCity Odra w relacji do Wrocławia kursuje w Rozkładzie Jazdy 2008/2009 wyjątkowo przez Częstochowę, co wynika z ograniczonej przepustowości linii CMK podczas modernizacji. W związku z tym, mając na względzie zapewnienie frekwencji gwarantującej rentowność tego połączenia, w okresie kursowania pociągu z ominięciem Katowic, po przeprowadzonej analizie, wyznaczono dodatkowy postój dla tego pociągu na stacji Radomsko. PKP Intercity podejmując decyzję o uruchomieniu nowego połączenia, bądź wyznaczeniu nowego postoju pociągom Spółki kieruje się badaniami popytu na swoje usługi także z poszczególnych miast na terasie przejazdu.
Dlatego pociągi Spółki mają wyznaczone także postoje w mniejszych ośrodkach, takich jak Malbork, Pszczyna,Czechowice -Dziedzice czy Bochnia. Warto zaznaczyć, że analogiczne rzecz się ma w przypadku połączeń uruchamianych przez DB na odcinku Kolonia- Frankfurt, gdzie wybrane pociągi ICE zatrzymują się w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców.
* * *
Rzecznik PKP IC słusznie zwróciła nam też uwagę, że w rozkładzie jazdy 2008/2009 nadal przewidziane jest kursowanie pociągu TLK Augustyn Kordecki, który obecnie jeździ z Warszawy do Gliwic przez m.in. Włoszczowę, Olkusz i Bytom. – Będzie on miał wydłużoną relację z Warszawy do Białegostoku. Pozostała trasa nie zmieni się – powiedziała nam Chibowska.
Przepraszamy za pomyłkę, zwracamy jednak też uwagę, że "Kordeckiego" w ogóle nie ma w szczegółowym zarysie nowym rozkładu, przedstawionym w formie tabel, który spółka PKP IC zamieściła na swojej stronie.
Zacytuję klasyka: Te zniknięte parówki zewrą jeszcze bardziej nasze szeregi... Więc kiedy pojawią się w oficjalnej informacji opublikowanej na stronie przewoźnika... te zniknięte pociągi?