Indeks odchudzicsiekkodeki do filmuKasprowicz KsięgarniaKawiarnia SzczecinPustak betonowy mkatie melua spacemanKaszuby stroje ludoweUdostępnianie drukarek w sieciKarolina Korzeniowskakawalerka 18m2Karol Orlandi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wiator.pev.pl
  •  

    odchudzicsie

    BoDeX
    ten film tak ma, po prostu nie wypełnia całego kadru.
    skądinąd rewelacyjna animacja "Totoro"
    na innych filmach jest oczywiście tak, jak być powinno, czyli cały ekran jest "zapełniony".
    nie chciało mi się robić przeskalowania w proju podczas oglądania tego jednego filmu

    azizi
    panele na suficie to ecophon master solo s




    Akurat Władca Pierścieni był, o ile się nie mylę, kręcony w formacie 4:3 a na samym końcu "wycinano" z tego format panoramiczny. Jeśli TVN zamówił wersję 4:3 tych filmów zrobioną przed "wycinką" to widzimy więcej na ekranie niż w wersji DVD.
    To że jakiś film był robiony na Super35 nie oznacza automatycznie, że została naświetlona cała klatka 4:3 i że można ją wykorzystać do zrobienia telewizyjnego mastera 4:3, ponieważ
    - można kręcić w procesie 3-perforacyjnym i naświetlić mniej więcej 16:9, czyli można zrobić open matte (otworzyć kadr) do 16:9 bez cięcia obrazu (a nawet pokazując w ten sposób więcej jak na przykład telewizyjne wersje HD filmów Matrix czy Piraci z Karaibów) i oszczędzić taśmę
    - można kręcić w procesie 2-perforacyjnym, oszczędzić jeszcze więcej taśmy i naświetlić docelowe 2.39:1
    - jeżeli nawet naświetlamy całą klatkę, to i tak w obszarze 4:3 zazwyczaj są mikrofony, sprzęty, ludzie, kończy się dekoracja, itp. Nikt nie kadruje już Super35 z myślą o otworzeniu kadru z 2.39:1 do 1.37:1. Zresztą prawie niemożliwe jest skomponować kadr który wyglądałby dobrze w obydwu tych formatach
    - jeżeli nawet zdarzy się, że naświetlona jest cała klatka i jakimś cudem można ją wykorzystać, to i tak żaden producent nie zapłaci za efekty specjalne i compositing całej klatki, co najwyżej do formatu 1.85:1

    Tak więc jedyne co może dostawać TVN to 4:3 wykrojone z open matte 16:9. W przypadku LOTRa z tego co pamiętam nie było wersji open matte, więc widzowie TVNu mogą podziwiać raptem jakieś 40% filmu




    CZekalam na to zdanie.Zaraz przed oczy wyjechał mi kadr filmu"Co mi zrobisz jak mnie złapiesz", gdzie policjant tłumaczy księdzu w aucie przed pasami dla pieszych "a gdyby to twoje dziecko, obywatelu...";-) przepraszam, mam pierwszy raz głupoakwe tutaj na forum.
    Wątek nie jest śmieszny, ale dzięki Bosa za przypomnienie - warto sobie zapamiętać



    A swoją drogą to jest jeszcze jeden powód, czysto techniczny, dla którego kadry z filmów z Super35 raczej się otwiera do 1.78 a nie przycina. Otóż klatkę Super35 skanuje się w rozdzielczości 2K, czyli 2048x1556 a potem z tego kadruje się 2.39: czyli 2048x858, gdyby się chciało to przyciąć do 1.78:1 wtedy obraz wynikowy miałby rozdzielczość 1525x858, czyli troszkę za mało.



    Samsung HD-950 - skaler tylko po HDMI. Widać zdecydowaną poprawę obrazu - ostrość, kolory, poprawił się obraz w ciemnych scenach (to chyba zasługa RGB-Expand, który trzeba włączyć w menu DVD), lepsza jakość czcionek napisów zarówno w DVD jak i DivX.

    Przy podłączeniu przez component pojawia się niby napis 720p/1080i, ale skaler wtedy nie działa.

    Jedyny minus skalera - jeżeli film Divx jest w formacje 2,35:1 to jest on ścieśniany do formatu 16:9 (ja w takich wypadkach wyłączam skaler lub zmieniam aspect ratio w projektorze - niestety natępuje wtedy obcięcie kadru).

    Prison Break - Divx 350 MB, przy włączonym skalerze wygląda jak DVD - zero makrobloków, brak postrzępionych linii, naturalne kolory.

    Bardzo ważynym ustawieniem moim zdaniem jest przełączenie na RGB-Expand - wydaje mi się, że trzeba po tej operacji wyłączyć i włączyć DVD (takie mam wrażenie, być może błędne).




    Ja odniosłem się do twojego przykladu z gladiatora (ucięte uszy konia, kawałek hełmu i ręka trzymające miecz) - to są mało istotne elementy. Operator obrazu na planie filmowy jeśli kręci film panoramiczny, to myśli o kompozycji takiego właśnie kadru. To co wyjdzie później przy obcięciu do 16:9 to rzecz wtórna.

    No to chyba ja jestem ślepy, ale ja tam wyraźnie widzę że operator kadrował pod 16x9 z którego potem wycięto na siłę format kinowy

    Zobacz zresztą na przypadek wpadki z wydaniem piratów z karaibów na BD. Jeśliby operator od początku myślał o wydaniu kinowym to by nie kręcił aktorów z głowami poza oznaczonym w wizjerze obszarem 2,35:1! Ten przykład ewidentnie pokazuje że kadrowanie było pod 16x9 a potem wycinano z tego format kinowy.




    Prawda. No chyba że na etapie kręcenia by przewidzieli że mogą być dwa formaty. Ja mam zwykle wrażenie że to właśnie na formacie kinowym ledwo im się kadr mieści i robią co mogą żeby wszystko pokazać. W końcu to nie oni wybierali ten format ze względów artystycznych tylko jak ktoś napisał przemysł filmowy do walki z TV ;-)
    No nie, raczej jak ktoś się decyduje na 2.35 to ze względów artystycznych a nie marketingowych. No i operatorzy, reżyserzy i producenci jeżeli decydują się na Super35 to są świadomi tego, że do TV/DVD/HD będzie transfer 16/9 i mają na podglądach ramki 2.35 i 1.85 (TV safe). Czyli tak jak piszesz raczej na etapie kręcenia poważnego filmu powinno się przewidywać obydwa formaty.
    No ale nie zawsze to wychodzi i potem są takie kwiatki jak mikrofony, kable i inne sprzęty.



    zainstalowany najnowszy Kmplayer...zgodnie z zaleceniem powiazalem mpeg-ps (powtorna instalacja matroski z wl opcji mpeg-ps)

    cos drgnęło ale ciezko pow ze dziala

    efekt jest taki ze po otwarciu pliku evo przechodzi do full ekranu...pokazuje laczny czas pliku ale nie startuje...przy przesuwaniu suwaka od postepu po 2-3 sek pokaze dany kadr (jakby stopklatka) ale filmu nie odtworzy

    natomiast odtworzył inny film - "bugs" (w stopce KMplayera pokazał ze ten film jest w VC-1 ..natomiast transformersi sa potraktowani H264 i podejrzewam ze w tym kodeku tkwi u mnie problem bo "bugs" zero zaciec
    , dzwięk zsynchronizowany..miód malina



    Ciekawostka przyrodnicza - Nikon D50 @ ~6000mm (odpowiednik dla filmu 35mm). Odległość do celu ~70m. 100% kadru, 0% obróbki.

    EXIF:

    Czułość: ISO 1600
    Czas: 1/40s - bez statywu (oparłem obiektyw o balkon)
    Przesłona: ~30

    Obiektyw MTO-11CA (m42) + 2 konwertery x2 + przejściówka Nikon --> m42 z soczewką.


    http://i102.photobucket.com/albums/m99/ffiasd/extreme.jpg ~140KB

    http://mowa.home.pl/kfgz/extreme.jpg ~1.1MB


    Szkoda, że pogoda jest dziś kiepska - zapolowałbym na słonko.




    1. Gdy łącze dwa filmy o tych samych parametrach(w VirtualDub) po połączeniu otrzymuje film z dwoma czarnymi pasami po prawej i lewej mańce.Strasznie to pomniejsza film. Opisz jak to robisz dokładnie, podaj parametry tych filmów, oraz daj zrzut klatki tego filmu z pasami.


    z 16/9 do 4/3,chodzi mi o to aby usunac czarne pasy z góry i dołu zastąpiajac je filmem Jest taka możliwość, ale stracisz część kadru po lewej i prawej stronie. Możesz to zrobić bez żadnych kompresji w odtwarzaczach takich jak np. Power DVD, Media Player Classic.




    Zaiste :) Choć nie do końca jego, jak wiadomo, wycofał był bowiem nazwisko z filmu - co zwłaszcza końcówkę od uwagę biorąc, ciężko uważać za pochopność...
    Ot wzięli, co chcieli i nie pytali, czy się podoba. Telewizja podczas wywiadów robi dokładnie to samo. Ostatnio (przy okazji Bałtyckiego Festiwalu Nauki) ludzie z TVP przyszli nakręcić coś na temat ogniwa paliwowego, co je montowaliśmy przez ostatnie pół roku i jak to później dali w Panoramie, to myślałem że uduszę tego reportera. Można ze strony TVP ściągnąć archiwalną Panoramę z 30. maja. Jak by co, to tam mnie na całe szczęście nie ma.

    Żeby jednak nie przedłużać:
     kadr.jpg (17.07K)
    Ilość pobrań: 76
    Sam bym prawdopodobnie nie rozpoznał, ale ogólnie znana rzecz.
    Ten post był edytowany przez Radar28 dnia: 07 Czerwiec 2006 - 06:11




    Fenomen BBM polega również na tym, że, jak twierdzi pewien Dobry Anioł Forum, po kolejnym powrocie do opowiadania czy do filmu zawsze dostrzeżemy w nim coś nowego i zachwycającego.
    Czy to będzie jakieś słowo, zdanie, może kadr lub ton - odkrywamy go "na nowo", budzi w nas świeże emocje czy skojarzenia.....

    Anioł ma po stokroć rację .....
    mnie po kolejnym seansie "opętał" pewien drobiazg, fragment ostatniej rozmowy Jacka i Ennisa... przy całej jej dramaturgii i ładunku emocjonalnym ciągle brzmią mi w uszach słowa Ennisa nt. wspólnego wyjazdu do Meksyku:
    "....Jack, you know me, about all the travelin' I ever done is round a coffee pot lookin' for the handle"

    to chwila, w której Ennis stara się załagodzić złość Jacka (what about august???)... czy stara się "rozbroić" Jacka tym porównaniem? za chwilę przypomina mu dobre chwile w domku Dona Wroe'a... iże se ustrzelą łosia....
    mnie to zdanie rozkłada na całego, czapki z głów przed A.P.,

    Potem, w rozmowie, bylo już tylko gorzej.....

    ale ja się (mimo to) usmiecham przy tym Ennisowym poszukiwaniu rączki, (a może uszka?)


    fotka z weselszych czasów, z motywem popijania kawy i trzymania za "handle"
    [img]http://media.mysan.de/index.php?action=showpic&cat=652&pic=7320[/img]



    Robimy print screena w trakcie filmu z jakas mniej lub bardziej charakterystyczną sceną lub po prostu odpalamy google, wyszukujemy kadr i wklejamy. Osoba która odgadnie, wrzuca następną fotke


    Fotki najlepiej wrzucac na serwer: www.imageshack.us .


    Ja zaczne



    No dobrze to teraz, dzięki płycie w filmami, którą mi w sobotę dostarczył nuro mogę śmiało rzucić takie dwa kadry:


    W obu przypadkach to Ziu na chwilę przed oddaniem strzału. Widać (tu może mniej, ale na filmie wyraźnie), że żadnego betonu pod nim nie ma.
    Zakładam, że to Warszawa, ale jeżeli nie to i tak pokazuje, że mimo wszystko ( ) można było oddać strzał nie robiąc wcześniej wylewki betonowej.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •