odchudzicsie
''ile kosztuje wymiana turbin w A6 2.7 biturbo''
Z tego co sie orientowalem to nowe turbiny k04 firmy kkk z A6 2.7 BiTurbo sa po ok 2000-2200zl za sztuke. Nowe zamienniki z Chin lub Taiwanu sprzedawane na Allegro sa za ok 900zl/szt,badz ebay.co.uk sa za £230/szt. Regeneracja uzywanej turbiny kosztuje 800zl+ ewentualnie VAT/szt.,czyli tyle samo co nowa podruba. Ponadto sprawdzenie,czy turbina jest dobra to koszt 150zl+ewentualnie VAT. Na regeneracje turbiny dostaje sie 6-12mcy gwarancji, w zaleznosci jak oceniaja swoje umiejetnosci osoby,ktore z tego zyja. Uzywana turbina po regeneracji (jesli Twoja nie bedzie sie do niej nadawala) to koszt ok1400zl. Rowniez czytalem, ze trzeba caly silnik wyciagac azeby wykrecic turbiny, ale nie wiem czy to prawda. Z tego co sie orientowalem to lepiej zrobic regeneracje swojej starej turbiny niz kupowac nowa Chinska podrobke z ebaya. Mam nadzieje ze cos pomoglem. Pozdrawiam
Silniki AEB (?) i podobne były w trzech wersjach 150,180 i w seatach cupra R 224HP
podstawowe turbiny KKK, k03 w porównaniu z t25 to strasznie mała, ale w passatach 1,8 20V
strasznie wcześnie wstaje, a przy 1750 jest już pełen moment obrotowy, no ale zapycha się przy 5-5,5 k rpm.Trochę większa jest k04 analogicznie później wstanie i zapcha się. Nie wiem do ilu starczą, ale myślę że k03 sukcesywnie skończy wydajność przy 170-180 PH ,K04 troszkę później może 180-200 kunioff
Na temat cupra R i jego turbawki nie mam info, może być że dalej tam siedzi k04 lub e05
(inne koło na wydechu)
K03 fajnie zapina od dołu
To ja moge sie w tym temacie wypowiedziec troche wiecej
Turbina nad ktora sie zastanawiasz to K03 takową Ja posiadałem na początku w swoim audi, w porównaniu do T25 jest strasznie mala wydajnosc to okolo 210KM i dmucha max 0.8bara jej zaleta jest to ze bardzo szybko wkreca sie na obroty ale tak ma każda mala turbina. W tej chwili mam K04 ta turbina wystarczy spokojnie do 250KM, ale zastanawiam sie nad wpakowanie T3.
Także nie ma sensu nawet mysleć o pakowaniu turbin serii KKK do nissana.
ja mam tylko takie info dotyczące turbin montowanych w S/V40:
Numer turbiny Model turbiny
708639-2,3 GAR GT1749VNT
717348-1,2 GAR GT1549S
703753-1 GAR GT1544S
454112-3,4,5 GAR TB0293
49377-06000 MIT TD04L-14
5304-970-0033 KKK K04
49398-12310 MIT TD04
49377-06351 MIT TD04L-12T
49377-06060 MIT TD04L-14
49377-06150 MIT TD04L-12T
49377-06050 MIT TD04L-12
To są numery turbin, które były montowane w S/V40 w latach 96-04.
Niestety nie mam pojęcia, która turbina była montowana w którym silniku ... Headpoint, masz może takie dane, by to uzupełnić?
Zakładam, że GAR to Garret, a MIT to Mitsubishi, tylko co to jest to KKK?
Dodam opis wykresu bo urwalo :(
Na osi poziomej (x) jest przedstawiony wydatek powietrza ( w tym przypadku w m3/sek ).
Na osi pionowej (y) przedstawione jest ciśnienie doładowania, przy czym początkowa wartość 1, to ciśnienie atmosferyczne. Tak więc wartość na wykresie 1.4, to ciśnienie doładowania (1.4-1) czyli 0.4, a np. 2.2, to ciśnienie doładowania 1.2, bo 2.2-1=1.2 itd.
Niebieskie linie, to tzw. warstwice sprawności. Zakreślają one obszary ( warstwy ) charakterystyki o tej samej sprawności. Jak widać na powyższym wykresie, najwyższa sprawność turbosprężarki KKK-K04 wynosi 0,73, czyli 73% i zawiera się w warstwicy ciśnień doładowania od 0.5 bar do ok. 1.2 bar przy wydatku powietrza od ok. 0.083 m3/sek do ok. 0.123 m3/sek.
Początek charakterystyki ograniczony z lewej strony czarną pochyloną linią, to granica stabilnej pracy turbosprężarki.
Krzywe zaczynające się od linii stabilnej pracy biegnące w prawo, przedstawiają obroty turbosprężarki *1000. Przykładowo linia zaczynająca się wartością 116.1 informuje o miejscach charakterystyki przy obrotach turbosprężarki wynoszących 116100 obr/min.
z tego co wiem to mr zajmuje sie dielami a nie benzynami
w cupra r siedzi turbina firmy kkk model k04-023 z wejsciem na EGT
problem moze byc np N75 , WG , DV ,
jesli turbina nie syczy podczas przyspieszani to moze byc juz jej koniec , czy auto po odpaleniu dymi czy nie ucieka ubywa oleju w silniku
wymiana turbiny to wydatek min 400zl nie liczac zakupu nowej badz jej regeneracja
czy da sie tym jezdzic hmm trzeba podpiac kompa co by sprawdzic czy to turbina czy moze elektronika
Ps widze ze masz bov chyba zdajesz sobie sprawe ze elektronika w BAM nie przepada za takim wynalazkami i lubi wpadac w tryb awaryjny
podobno takie turbo siedzialo w s3 AMK albo audi tt, K04 001 ale w etosie nie ma oznaczen jakie to kkk siedzi w danym aucie sa nr ale po nim nie da sie dojsc jaki model , nie wiadomo w jakich rocznikach mogly takie turbo sierdziec tak ze nie taka prosta sprawa , co do mozliwosci to podobno 230KM da rade wypompowac , przewody olejowe i wodne pasuja z k03s , trzeba tylko dorobic kawalek weza z filtra do turbo
oto aukcja z takim wiatrakiem niestety nie jest tano daje jako przyklad
http://cgi.ebay.de/KKK-K0...1QQcmdZViewItem
kiedys pytalem w serwisie turbo to powiedzieli ze za nowke chca 2400zł
co ty myslisz ze vw produkuje wszystkie czsci do swoich aut turbiny kupuje od kkk
http://www.motoarena.pl/ zadzwon do nich i popros o k04 001 lepiej wes nowke dlaczego znajdz na forach temat regenercji turbinek a sie dowiesz czemu
moga byc tez inne serwisy turbin ktore maja w swojej ofercie kkk
[ Dodano: Wto 13 Mar, 2007 ]
przewertowałem cały katalog KKK i jeśli chodzi o K04-001 to są właśnie dwa modele (a może jest to jedno i to samo),
jeden z nich ma nr fabryczny 5304 950 0001 i wg katalogu seryjnie montowane w A3/TT upgraded
oraz drugi nr to 5304 970 0001 i wg katalogu seryjnie montowane w Ford Transit TD
Grześ a ty masz u siebie k04-001 jeśli tak to możesz sprawdzić dokładny nr jaki jest napisany na suszarce ?
doeminik, szuka k04-001 tak aby zamontowac i wszystko bylo plug&play
http://cgi.ebay.de/KKK-K0...1QQcmdZViewItem
moze to jeszcze pomoze
http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/all.html#kkk
moze komus sie przyda.
ogolnie k04 i t3 nawet super t3 nie wydalaja... a u mamby pieknie do konca moment trzymalo ja nie wiem downa mam.
Pytanie,
Czy turbiny typu KKK - K04 lub K03 ewentualnie Garrett - GT25 lub GT30 starczą do 200 - 220 KM.
Jeżeli do czegoś dojdzie to raczej stanie na Garrecie poniweważ może podpasuje bez problemowo np. od jakiegoś BMW 3.0d.
Czy ja wogóle dobrze do tego podchodze?
Patrzyłem na turbiny od innych BMW i np:
730d 2003 ma GT2290V
525d 2004 ma GT2056V
525d 2001 ma GT2052V
K03 z przewodami uzywane przebieg okolo 30tys km - 850zł
K03s z przewodami uzywane przebieg 45tys km - 1000zł
K04-02H hybryda NOWA - 2800zł
GT20 uzywana przbieg okolo 30tys km - 1000zł
GT22 nowa - 2000zł
GT23 ze sterowaniem mechanicznym lub elektornika uzywana - 1800zł
KKK z ASZ 130KM (wyjetaz z leona) przebieg okolo 30tys km - 1150zł
w razie pytan zapraszam
669 51 76 75
Heh - turbawka mała - ani to ekonomiczne ani mocne w wysokich obrotach, lepszy wybór to kkk k04 ewentualnie k03 Kolektor jeśli nie ma przetopów do środka ładnie pospawany.
Oprócz DETa, jakie wtryski, pompa, Icek, reszta wydechu?? Sprzęgło, itd itp. Jakie zakładane doładowanie, ile odprężacie silnik i w jaki sposób, jakie świece montujecie, jaki regulator paliwa, przepływkę zostawiacie czy konwersja na map??
Więcej szczegółów panowie.
EDIT: Dla zobrazowania dlaczego za mała - Twoja turbawka to zapewne model td04-11g-4. W pewnym Volvo o pojemności dwóch litrów zainstalowano td04-13c, czyli większą o dwa rozmiary. Silnik zrobił 220 koni, peak momentu przypadał na 3-4k obr. Więc ewidentnie góry brakowało, przy 2k obr był 1bar doładowania. Więc wyobraź sobie co się będzie działo u Ciebie, z mniejszą turbawką. Od 3k obr ta turbawka będzie "umierać" i może się okazać że zyskasz 20 - 30 koni. Do tego spalanie w normalnej jeździe skoczy dwa razy bo przy 2tysiącach obr będziesz miał full boost. a więc będziesz non stop jeździł w polu doładowania.