odchudzicsie
" />Ksiądz Asystent, Kierownictwo Oddziału, Członkowie i Sympatycy KSM GOTÓW!
Prezydium Krajowej Rady Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży serdecznie zaprasza na uroczyste obchody XX-lecia reaktywowania Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży przez Konferencję Episkopatu Polski. Uroczystości odbędą się 25 września 2010 r. w parafii pw. św. Stanisława Kostki, u grobu bł. ks. Jerzego Popiełuszki w Warszawie. W tym szczególnie ważnym dla Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży dniu, my jako KSM Archidiecezji Katowickiej pragniemy tam być. Zarząd Diecezjalny organizuje autokar, którym będziemy chcieli wspólnie dojechać na miejsce.
Program uroczystości: -godz. 10.00 Uroczyste rozpoczęcie obchodów XX-lecia KSM (w kościele) -godz. 11.00 Msza Św. pod przewodnictwem J. E. Ks. Abpa Kazimierza Nycza -godz. 13.00 Posiłek -godz. 14.00 Wystąpienia zaproszonych gości -godz. 15.00 Zakończenie modlitwą przy grobie bł. ks. Jerzego Popiełuszki Koszt wyjazdu wynosi 40 zł, ponieważ ilość miejsc w autokarze jest ograniczona. Prosimy o jak najszybszą odpowiedź i zgłoszenie liczby chętnych do wyjazdu.
W planach mamy również zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego - koszt 5zł. [gdybyście już z kims rozmawiali wcześniej, ta część jest nieaktualna]
Zgłoszenia przyjmuje Łukasz Fenisz (mail: lukaszfenisz@gmail.com lub tel: 501-277-662). [lub też ja na najbliższym spotkaniu- 10.09.2010]
Autokar będzie ruszał spod kościoła w Rudzie Śląskiej - Kłodnicy, ul. Kochłowicka 6 o godz. 3.30, następnie ;o godz. 3.50 będzie pod Katedrą Chrystusa Króla w Katowicach. Zbiórka obok pomnika Jana Pawła II.
W imieniu Zarządu KSM AK Łukasz Fenisz
gotard pisze o TLK Kazimierz i słabej frekwencji. Miałem okazje jechac tym pociągiem. Nie był zbyt pełny, sporo wolnych miejsc a osoby które jechały do Krakowa martwiły sie o jedno, jak wydostac sie z dworca głównego w Krakowie do podkrakowskich miejscowości czy nawet do odległych dzielnic bo przyjazd Kazimierza do Krakowa to naprawde fatalne godziny i strach o tej porze poruszać sie po mieście czy nawet komunikacją miejską gdzies dojechać. Robiąc pociąg o 21.05 z Warszawy do Krakowa nikt chyba nie pomyslał czy pasażerowi ta godzina będzie odpowiadała bo jadąc jak najtaniej z Warszawy do Krakowa nikt nie poleci na taksówki o północy bo cie zerżną.
Sebek nie przesadzaj. W podobnych godzinach kursuje z Warszawy do Katowic poc. Chopin Dużo podróżnych jeździ do Katowic i późna pora im nie przeszkadza. Na Górnym Śląsku komunikacja miejska jest zorganizowana o wiele gorzej niż w Krakowie. Po przyjeździe Chopina do Katowic odjeżdżają jedynie pociągi do Sosnowca oraz Krakowa. Ja pierwsze połączenie do Gliwic mam dopiero o 3:56. Trasa Warszawa - Kraków generuje większe potoki podróżnych niż Warszawa - Katowice. Zauważ, że 2 godziny przed Chopinem jedzie szybkie i tanie połączenie, czyli posp. Batory, Kraków ma same Ex i IC.
Chopin to dobre połączenie dla podróżnych, którzy chcą zaoszczędzić - żołnierze, studenci, dla osób którzy późno kończą pracę, dla podróżnych wracających z lotniska (wiele lotów przylatuje późno wieczorem).
Dla przykładu podam, że w ostatni piątek Chopinem z Warszawy do Katowi przyjechało ok. 100 osób, jak na pociąg w tych godzinach to jest dużo.
Większość faktów przemawia, że Kazimierz powinien mieć lepszą frekwencję, ale uważam, że pociąg ten nie zdarzył się przyjąć, nie wielu podróżnych o nim wiedziało, poza tym kursował tylko raz w tygodniu.
Fajnie byłoby gdyby TLK Kazimierz kursował z Krakowa w (1) - (6), a z Warszawy w (1) - (5) i (7) w obiegu z Ex Słowacki (czyli nie byłby potrzebny dodatkowy skład) lub w wydłużonej relacje do Białegostoku czy Olsztyna,
...ale czy to się opłaca?
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2007 11:17 ]
Często zdarza się, że podróżni z Warszawy do Krakowa z powodu braku innego połączenia jeżdżą do Katowic Chopinem i dalej przesiadają się na pospieszny do Krakowa. Analogicznie podróżują w przeciwnym kierunku.
Wielka inwestycja Kolportera w Zagłębiu
Anna Roży, Przemysław Jedlecki
2006-10-11, ostatnia aktualizacja 2006-10-11 20:51
Kosztem nawet kilkudziesięciu milionów złotych kielecka spółka wybuduje w Sosnowcu drugie co do wielkości centrum targowe w Polsce
Szczegóły inwestycji owiane są na razie tajemnicą. Szefowie Kolportera Expo, prezydenci Katowic i Sosnowca oraz marszałek województwa śląskiego ujawnią je dopiero podczas wtorkowej konferencji w sosnowieckim magistracie. W zaproszeniu informują jedynie, że zaprezentują "największą inwestycję na rynku targowym w Polsce".
Dotarliśmy do kilku szczegółów ogromnego przedsięwzięcia, które będzie się nazywać "Expo Silesia". Kolporter kupił 15-hektarową działkę na Śląsku. To olbrzymie tereny po upadłej Fabryce Silników "Silma" na granicy Sosnowca i Dąbrowy Górniczej. Są doskonale położone: obok dwupasmowa droga Katowice - Olkusz, blisko autostrada A4 oraz lotniska w Pyrzowicach i Balicach.
- Będziemy modernizować obiekty, choć nie wykluczamy, że zbudujemy też nowe. Ten wielki teren daje nam dużo możliwości. Nazwę wymyśliliśmy sami. Chcemy, żeby kojarzyła się z województwem, w którym powstaną targi - informuje Maciej Topolski, rzecznik grupy Kolporter.
Nieoficjalnie wiadomo, że kielecka spółka chce zainwestować kilkadziesiąt milionów złotych. - To będzie drugie co do wielkości - po Poznaniu - centrum targowe w Polsce - mówi Topolski. - Oczywiście w perspektywie lat mamy ambicje na pozycję numer jeden - dodaje.
Kolporter interesuje się województwem śląskim, bo - jak twierdzą pracownicy Urzędu Miasta w Sosnowcu - chce wypełnić lukę, jaka powstała na rynku targowym na południu Polski po tragedii na terenie Międzynarodowych Targach Katowickich w styczniu tego roku. Dopiero kilka dni temu MTK zorganizowały przy ul. Bytkowskiej pierwsza imprezę po katastrofie.
Do miejsca, w którym Kolporter zbuduje swoje centrum targowe, będzie można dojechać z Katowic zaledwie w 15 minut. Inwestycja powstanie w przyszłym roku. Nieoficjalnie wiadomo, że pracę na stałe znajdzie tu około 200 osób, a jeszcze więcej sezonowo podczas imprez.
Kazimierz Górski, prezydent Sosnowca: - Po tym, co się stało w MTK można uznać, że ten rok jest już stracony dla targów. Jeśli tak będzie dalej, to już nie wrócą do województwa. Dlatego inwestycja jest tak potrzebna regionowi. To również szansa dla miasta, nie możemy jej przespać.
.......................................................................................
hmmmm