odchudzicsie
Witam :). Zaczynam nowy temat dotyczący RPGów (nie mylić z cRPG). Mieliście kiedyś z nimi styczność? A może chcecie się czegoś dowiedzieć (służę pomocą i dobrą radą)? Ja zacząłem przygodę z RPG 6 lat temu od D&D.
Obecnie gram i jestem wraz z moja ekipą w posiadaniu: D&D + Wszystkie dodatki angielskie oraz polskie, Neuroshima 1.0 i 1.5, WoD (Stare wydanie) podręczniki: "Wampir: mroczne wieki", "Mag: wstąpienie", "Mafia", "Wampir: maskarada", "Wilkołak" + dwa dodatki i PG, Arkona, Star Wars (d20), Battletech Kompendium + Podręcznik Mechawojownika, Zew Cthulhu, Cyberpunk, Władcy Losu, Frankenstein, Warhammer, Hero.
Obecnie pracuje nad systemem autorskim (od dwóch lat) pod nazwą roboczą "Wild West". Sama fabuła rozgrywa, jak nietrudno się domyślić, na Dzikim Zachodzie z lat 1860-1890. Mam już za sobą pierwsze testy mechaniki. Kto wie może kiedyś uda mi się to wydać.
Robie takze swiat pod mechanike WoD'u o łowcach głów żyjących w roku 2071-73 (o co tak dokładnie chodzi? Zobacz anime Cowboy Bebop :D). Kiedy skończe pracę nad tym projektem umieszczę go w sieci aby zainteresowani mogli go sobie ściągnąć i się pobawić. Modyfikacja bedzie zawierać dodatkowe zasady walki statkami kosmicznymi, opis świata i planet, kalendarium wydarzeń, zmienioną kartę postaci, male korekty w mechanice i udoskonalenia.
Mam nadzieję że zachęciłem was do zapoznania się lub podzielania wrażeniami z zakresu gier RPG. ;)
" />Podsumowując, mamy klasy standardowe:
Człowiek
Elf
Drow
Hobbit
Jaszczur
Krasnolud
Gnom
Przy czym Drow i Elf mogą zawrzeć się w elfie jako takim.
Proszę więc teraz o podanie, ile oni mają na wstepie dostawać AP, jakie mają mieć cechy. Potem popracujemy nad opisami.
Ja bym dodała jeszcze orka i usunęła gnoma lub hobbita.
Czy robimy prestiżówki? Jesli tak, to czy mają to być te rasy:
Tielfing
Aasimar
Wampir
Wilkołak
Nimfa?
Jakie proponujecie warunki otrzymania prestiżówki - czy ma to być karta postaci, czy też warunki mechaniczne, czy moze punkty fabularne? Czy jakis miks?
Rpg:
Wampir - Maskarada
Wampir - Sabat
Wampir - Mroczne Wieki
Eartdawn - podstawka
Earthdawn - Sciezki Adeptow
Earthdawn - Mgly Zdrady
Fading Suns - podstawka
Warhammer 2ed - podstawka
Monastyr - podstawka
Neuroshima - podstawka
Gladiator
Detroid
Suplement
Bohater
Cyberek 2020 - podstawka
Mordercza stal
Sluchajcie głaby!
Solo of fortune
Chromebook 1 i 2
Eurosource
Wiedzmin:GW
D&D 3ed
D&D PH
D&D DMH
D&D Zapomniane Krainy: Opis Świata
D&D Zapomniane Krainy: Magia Faerunu
D&D Władcy Dziczy
D&D Pieśń i Cisza
D&D Księga i Krew
D&D Krainy Wschodu
ksiazki:
J.R.R. Tolkien - Hobbit, LOTR, Silmarillion
Roger Zelazny - Amber (caly)
M. L. Kossakowska - Siewca wiatru
A. Sapkowski - Piecioksiag Wiedzmina + opowiadania
Rozne:
ze 2 talie do MTG
troche kart do Doomtropera
2 oddzialy Marines'ow chaosu i kilka figurek gobaskow do Bitewnego Warmlotka
komplet kosci
troche roznych gier
komp zawalony ebookami, grafikami szkicami postaci id
" />Myśle że znajdziemy jakąs salke, Michał już gadał z księdzem Grzesiem więc mamy dostęp. A co do ludzi jeszcze z ok 10 jest chętnych, Co do godziny mówiłem 16.30(ale można jeszcze ją zmienić na potrzeby gracz) A sesje w zależności od graczy ale raczej trwać będą z... 3 godziny a w kryzysowych sytłacjach. A pierwsze spotkanie (nie w tą sobote tylko następną) będzie raczej lekko organizacyjne(karta postaci, wyjaśnienie systemu, itd.) więc pograć to se mało pogramy, ale od tego trzeba zacząć. Problem jest w tym że puki co nie wiemy kto chce na wampira a kto na neuroshime.
" />Tylko, Że to juŻ było i nie zdało egzaminu ^^
Ale ok, moŻna zrobić kartę do wgląĂÂ
du dla gm tylko, ba sam bym za tym był, Żeby gm widział na ile napity jest wampir w danej chwili ;P Jednak samego profilu graczy bym nie ruszał, niech będzie w dziale do którego, Żeby wejść trzeba kliknąĂÂ
ć " tak wiem, Że moja postać nie zna informacji tu zawartchy" jak juŻ tak musimy łopatologicznie tłumaczyć graczom to ^^
" />Ja bym powiedzial, ze w sumie dobro objaw, bo mechanika d20 ma tylko i wylacznie jedna wade: jest nierealistyczna. Ale tak poza tym, to jest swietna.
Mam jeszcze jedna propozycje, zreszta tez zaczerpnieta z dd: Kosci Wytrzymalosci. Nie co poziom, boz tego co rozumiem, zgadzamy sie ze poziomy do W:GW nie pasuja. Na kazdy zdobyty poziom kondycji, czy wytrzymalosci, czy nazwijcie to sobie jak chcecie, dostaje sie kostke do rzutu. I teraz, w zaleznosci od rasy, bedzie inna kostka: np. gnomy i niziolki beda dostawac k4, co przy kondycji 10 daje srednio 25 PZ, ale takie krasnale beda mialy k12, co na 10 poziomie kondycji da nam nie 25, a 65 PZ! Uwazam, ze jest to lepsze rozwiazanie, gdyz:
1) Daje to dodatkowe zroznicowanie postaci, co jest zawsze dobre w grach RPG
2) Nie wymaga ograniczania kondycji slabszym rasom: mysle ze niziolki i gnomy moga miec spokojnie 10 kondycji, tylko ze przeklada sie to na mniejsze wspolczynniki drugorzedne, jak udzwig itp. zas do testow liczy sie jak zwykla cecha.
Ew. atak wampira, ktory z tego co pamietam wysysa wlasnie kondycje, czy choroba, ktora tez obniza ceche, zabiera kostki. Po prostu, skresla sie z listy na karcie postaci wyniki rzutow, "od gory". Gdy postac wraca do wlasciwych "cyferek", mozna albo przywrocic dawne kostki, lub rzucac od nowa.
Zas pomysl z trafieniami smiertelnymi itd. podoba mi sie, ale uwazam go za dosc trudny do przeprowadzenia w grze...
Pozdrawiam
MoN
" />Topic wciaz istnieje, wiec nie zaszkodzi sie dopisac
Jesli chodzi o mechanike, gleboki uklon pozostaje zlozyc (jak juz ktos nadmienil) Wampirowi (moim skromnym zdaniem ow system ma optymalnie stworzone, niezwykle czytelne i funkcjonalne karty postaci, ktorych juz, dla uproszczenia, zdarzalo mi sie uzywac przy innych, podobnych klimatem, systemach).
W sprawie swiata przedstawionego i klimatu jednak nie Wampir zajmuje pierwsze miejsce w mym zdeformowanym umysle, jeno Zew Cthulhu, ktory daje mozliwosc stworzenia klimatu czasow rzeczywistych, dzieki czemu odpowiednie, delikatne mrocznej fantastyki na wydarzenia realne pozwala pozbawic graczy spokojnego snu na kilka bezgwizdnych nocy...
" />W wampirze z zalozenia wszyscy sa przeciwko wszystkim, kazdy kombinuje po swojemu i nikt nikomu nie ufa.
Dla dobra sesji trzeba troche pokombinowac zeby stworzyc druzyne ktora jako tako dziala razem a przynajmniej czesciej niz zadziej razem wykonuje rozne akcje czy razem spotyka sie z innymi stworami. Jest to w wampirze troche naciagane ale dzieki temu przynajmniej gracze sie bawia zamiast nudzic. Kiedy bylo wiecej kombinowania osobno, konczylo sie na tym ze cala sesja byla grana 1 na 1 z kolejnymi graczami a pozostali wiekszosc czasu spali - slabo. Albo - wszystkie super tajne intrygi byly rozgrywane przy innych i gracze musieli zatykac uszy lub odgrywac niewiedze. Tez slabo acz przynajmniej MG nie musi prowadzic na stojaco w piwnicy.
Dla dobra sesji dobrze zeby postaci spedzaly wiekszosc czasu razem lub byly w stalym kontakcie. Oczywiscie troche knuja przeciw sobie, ale nie na tyle zeby sesja rozpadala sie na osobne watki.
Najlepiej wiec kiedy zalozenia postaci sa takie by odgrywanie i wspolpraca sie nie klucily.
Zeby dojsc do spojnej druzyny w odstawke poszlo dobrych kilka postaci - ventru intrygant selkosa - chcial przejac kontrole ale kiedy tylko wykonal pare podejrzanych ruchow, druzyna zamknela go w piwnicy i zrobila niewolnikiem krwi (zostal zenpecowany bo selkos nie chcial grac pacynka). Diabel polityk kalesonera, doszedl do wniosku ze bardziej godni zaufania i wspolpracy sa krakowscy odro dracul / invictusy niz druzyna - zenpecowany. smiertelny czarownik zwiazany z kregiem wiedzmy ktory doszedl do (poniekad slusznego) wniosku ze na dluzsza mete zadawanie sie z wampirami to samobojstwo. Inny czarownik kregu ktory dlugo nie chcial uczyc sie takiej magii jak wampiry mu kazaly a ich grozby traktowal z przymruzeniem oka bo przeciez to druzyna - zabity i zjedzony. Dwie kolejne postaci & zbyt malym kregu wtajemniczenia w interesy druzyny dalej sa trzymane na dystans i wykorzystywane w roli miesa armatniego,karty przetargowej lub sluzby.
Z czasem gracze ucza sie robic postaci sklonne do wspolpracy . I jako MG nie mam tu wiele do powiedzenia, to druzyna wybrzydza na rekrutow.