odchudzicsie
zeszłoroczne pożegnanie karnawału z Ozgurem na stołówce przeszło do historii ... w tym roku zapraszamy do bardziej kameralnego i undergroundowego miejsca
OZGUR CAN (Lost Language Stockholm)
PERES (SoulDivision W-wa)
K.MILL (Fantomas Crew)
wizualizacje TAXI DRIVERS
bilety:
15 zł,- przedsrzedaz (tylko 100 szt)
20 zł,-
przedsprzedaż & rezerwacje:
biuro@fantomas.com.pl
ilośc miejsc ograniczona
info:
www.elektroklub.pl
www.fantomas.com.pl
ELEKTRO KLUB Katowice Plac Sejmu śląskiego 2 godz. 21.00
" />Martinau -Rokitnica
Rokitnica -Prezydium z pomnikiem Sowieckim.
Jak w przypadku Szombierk przed zentralnym bududynkiem musial stac
dokument regimu panujacego w tym okresie.
W przelomie lat 60-70 w zakonczenie karnawalu tzw. sledzia po zabawie w Wieszowie jechalismy tramwajem do Miechowic.
W Rokitnicy na tym miejscu tramwaj zostal zaczymany poniewaz dawna milicja gonila domniemanych przestepcow. Wszyscy z tramwaju uciekali w rozne strony. Nastepnego dnia okazalo sie ze pijani milicjani urzadzili sobie karnawal szczelecki. wynikiem czego 3 milicjantow stracilo zycie .
Dokladnek wersji nigdy sie nie dowiedziano. Dawniej sie tylko mowilo:
3 gliniozy mniej.
Rokitnica -Gajdzikowe Gorki-dawny obraz unikalney Panoramy Slaska
Dawna szkola powszechna w Rokitnicy
BlÄźcher
" />Na koniec karnawału 21 lutego o godz. 20.00 w Centrum Kultury Śląskiej na Zgodzie odbędzie się Bal Samorządowy miast Świętochlowice i Ruda Śląska. W programie przewidziano pokaz par tanecznych i występ zespołu Rubens Band. Specjaliści zapewnią obsługę gastronomiczną i oprawę muzyczną.
Zaproszenia w cenie 290 zł od pary do nabycia w CKŚ przy pl. Krauzego l, tel.: 345 21 60.
raf
" />dzieeeeki =]
pogoda nawet ok, z liczebnoscia niezle.
z nasza pamiecia do oplatkow gorzej no aaale =P
dzieki gradzia, ze nas odwiedzilas, szkoda tylko ze bez rowerka (i kotka =P)
i dzieki za aftera . dalej Panowie, oświetlać koła na styczeń! =D w koncu karnawał
foty: http://picasaweb.google.com/mk.slask/26 ... Krytyczna#
Katastrofa w Katowicach - miejsce pamięci ofiar
W pobliżu terenów Międzynarodowych Targów Katowickich, gdzie miesiąc temu pod gruzami zawalonej hali wystawowej zginęło 65 osób, powstanie symboliczne miejsce, upamiętniające ofiary tej katastrofy.
Z inicjatywą jego stworzenia wystąpiło Bractwo Artystyczne Związku Górnośląskiego.
"Nie chodzi o żaden wielki pomnik, ale o skromne, symboliczne miejsce przypominające o katastrofie, gdzie będzie można nadal zapalać znicze w intencji jej ofiar" - powiedział we wtorek PAP jeden z inicjatorów upamiętnienia ofiar katastrofy, Lucjan Czerny.
We wtorek, dokładnie w miesiąc po tragedii, Związek Górnośląski i śląscy artyści - aktorzy, muzycy, twórcy kabaretowi - zorganizowali w Katowicach Giszowcu wieczór zadumy, dedykowany ofiarom katastrofy. Pierwotnie miała to być impreza zamykająca karnawał, ale tragiczne wydarzenia zmieniły te plany.
Dochód ze spotkania, rozpoczętego o 17.15 - godzinie tragedii - przeznaczony będzie na stworzenie miejsca pamięci. Ma ono powstać na prywatnej działce naprzeciwko terenu Międzynarodowych Targów Katowickich. Właściciel działki sam zaproponował przeznaczenie jej na ten cel. Wyróżnikiem obsianej trawą alejki ma być pomalowany na czarno metalowy element konstrukcji zawalonej hali.
Pomysłodawcy przedsięwzięcia planują, aby przy postumencie, gdzie można będzie zapalać znicze, stanęła tablica informująca o katastrofie w językach narodów, z których pochodziły ofiary. Oprócz Polaków pod gruzami zawalonej hali zginęli także Niemcy, Czesi, Słowacy, Węgier, Holender i Belg.
Podczas wtorkowego wieczoru zadumy zabrzmiał m.in. utwór "Zapalcie świece", napisany krótko po tragedii przez śląskich twórców i odśpiewany przez artystów kilku teatrów regionu.
Źródło.
[hr]
Cieszy mnie, że pomnika (jako miejsca kolejnej martyrologii polskiej) nie będzie się stawiać na terenie hali, bowiem szkoda by cały ten teren również technicznie stał się cmentarzem. Oczywiście nie mam nic przeciwko tabliczce upamięniającej na powstałym w przyszłości budynku tamże.
Niepokoi jednak również trochę fakt, że pomnik powstanie na działce prywatnej. Nie doczytałem bowiem, czy zostanie ona przekazana miastu, MTK, czy nadal będzie stanowić własność tej osoby. To może być o tyle istotne, że gdyby teren został przekazany komuś w spadku lub intencje co do jego przeznaczenia u samego pomysłodawcy by się zmieniły, to będziemy mieli do czynienia z nielada problemem.
Promocja kultury w Katowicach? Najpierw trzeba mieć co promować
Marcin Jacobson2009-08-23, ostatnia aktualizacja 2009-08-23 19:58
Z dużym zainteresowaniem, ale i rosnącym osłupieniem przeczytałem "Kulturalny pakiet na rok" (katowickie wydanie "GW" 10.08.2009 r.). Prawdopodobnie przeszedłbym nad nim do porządku dziennego, tak jak to uczyniłem, czytając informację o z góry skazanej na niepowodzenie promocji regionu sprzed chyba roku (Śląskie Pełne Energii), gdyby nie "Kalendarz promocji", który przebrał jednak przysłowiową miarkę.
Pomysł, by miasto lub region promować przez kulturę, nie jest nowy. Od kilku lat z doskonałym skutkiem realizuje go Wrocław, z powodzeniem wdraża Trójmiasto, Poznań i kilka innych ośrodków. Warunek jest jeden - najpierw należy dorobić się imprez pretendujących do miana ogólnopolskiego wydarzenia. Rzecz w tym, że w Katowicach nie jest z tym najlepiej.
Festiwal Teatrów A Part, Tauron i Rawa Blues bez dwóch zdań spełniają te wymogi. Nikisz-For, Festiwal Młodych Laureatów i festiwale filmowe mają potencjał. Inna rzecz, że dwa festiwale filmowe miesiąc po miesiącu to poważny błąd strategiczny. A reszta? Festiwal Teatrów Lalkowych w żaden sposób nie wyróżnia się na tle konkurencji. Karnawał Komedii i Ogród Teatralny mają co najmniej kilka bardziej znanych odpowiedników w kraju. Śląski Festiwal Jazzowy przy dwóch bielskich festiwalach wygląda jak ubogi krewny. Z kolei konkurs wiedzy o Chopinie dla przeciętnego zjadacza kultury jest atrakcyjny jak konkurs wędkowania w przerębli.
Na bezrybiu i rak ryba, więc rozumiem, że niektóre imprezy znalazły się w kalendarzu z tego właśnie powodu. Skoro tak jest, to dlaczego nie ma w nim Metalmanii albo najstarszego w kraju dyktanda?
Zgadzam się z koniecznością zmiany stereotypu - nie szare, pozbawione fantazji miasto przemysłowe, a barwny, tętniący kulturą ośrodek - ale zróbmy to z głową. Najpierw wytypujmy lub wymyślmy imprezy, które są lub mogą być wydarzeniami na skalę kraju, Europy, ba, świata, a dopiero potem twórzmy kalendarz promocji.