Indeks odchudzicsiePuzzle z zespołem Tokio HotelPuzzle pełne wersje gierPuzzle Anna GeddesPuzzle Pokemon Goldpuzzle do sciagniecia za damopuzzle dla dzieci do ściągnęciapuzzle do sciagniecia na PCPuzzle Word searchespuzzlemaniac na telefon za DARMO POBIERZPuzzle gry do pobrania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ninue.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie


    Fofelo - mam nadzieję, że nie masz nam za złe tych drobnych żarcików
    Tak, tak nie miej za złe. Jest tu na forum kilku takich, którzy nieustannie robią sobie ze wszystkiego żarty i nie pojmują powagi sytuacji

    A tak na poważnie, to trzeba było kupić model firmy Ravensburger a nie Hot Wheels. Z doświadczenia wiem, że puzzle Ravensburgera są najlepiej spasowane oraz najtrwalsze i nie wyginają się tak jak te z innych firm.



    " />siedzę sobie w domku, układam puzzla Ravensburger'a 500 elementów
    naprawdę nie myślałam, że sprawi mi to tyle radości...



    " />Chciałbym wam polecić świetną pozycję książkową:

    "LEKSYKON GIER PLANSZOWYCH" Erwin Glonnegger, wyd. Kalliope 1997

    Przedruk z niemieckiego wydania, tytuł oryginału: "Das Spiele-Buch" 1988 i 1989 by Ravensburger Buchverlag

    Książka jest absolutnie wypaśna, zawiera wiedzę którą każdy szanujący się Gracz poważnie traktujący swoje chobby MUSI znać. Stanowi kompendium wiedzy na temat tradycyjnych (*) gier planszowych a także odrobinę współczesnej czołówki. Leksykon jest w pełni kolorowy, zawiera całą masę piękych fotografii najróżniejszych gier z całego świata i z różnych okresów historycznych. Niektóre ezemplarze to prawdziwe dzieła sztuki. Każda gra jest dokładnie opisana łącznie ze skrótem zasad (zazwyczaj wystarczającym aby zagrać) Oto pokrótce co znajdziemy w środku (wg rozdziałów):

    Rzut kością, ruch i bicie piona - Pierwszy rozdział poświęcony jest grom na planie krzyża: Pahisi, Parcheesi, Ludo, Człowieku nie irytuj się, Jeu de Dada, Parchis, Nikt i nie podskoczy, Patolli, Nyout = Yu, Złap kapelusz. Czyli historyczne i wsólczesne wariany Chińczyka (sic!)

    Co lączy Tutenchamona i Lutra - Następny rozdział poświęcony jest grupie gier typu Backgammon łacznie z Egipskim Senet'em.

    Mityczna spirala - grupa gier na planie spirali w tym przepojona symboliką Gra w Gęsi i jej wariacje. W tym Grę w małpy przekornie "małpującą" pierwowzór

    Łut szczęscia - kolejny rozdział opowiada o grach hazardowych w tym popularna Korona i kotwica orazbardzo interesujący Dwon i Młot a także Loteria liczbowa i Bingo.

    Wyścigi i zakłady to rozdział poświęcony grom których głównym motywem jest wyścig, mamy tutaj opisane m.in. Wyścigi konne, Dżokeja, a także Hase und Igel Davida Parleta i Dampfross Davida Watsa. Większość gier w tym rozdziale to gry współczesne.

    Kropki na kamieniach czyli wszystko na temat domina i tego co można z nim zrobić. Tutaj równiez nie zabrakło domina chińskiego oraz Madżong. Na koniec Remik znany jako Rummikub i Cartino.

    Litery poziomo i pionowo: Scrabble Boogle i podobne

    Mądrośc w Kawałkach - kilka słów na temat Puzzli i układanek, wbrew pozorom bardzo interesujący rozdział. Tutaj równiez prezentacja całej gamy gier Memory w tym niezwykłej japońskiej Kai-Awase z muszelek

    Pomnażanie Kapitału - Na dzień dobry MONOPOLY (a jakże) na jednej z fotografii pierwsza ręcznie wykonana plansza. poza tym Spółki naftowe, Giełda i ACQUIRE czyli pierwsza gra guru Sida Sacksona

    Detektywi i agenci - kilka gier detektywistycznych: Cluedo, ScotlandYard, Heimlich & Co. Ta ostatnia bardzo prosta i niezwykle interesująca.

    Kolejne rozdziały to już ścisła czołówka najpopularniejszych gier na świecie:

    Pepek świata - Rozdział o GO, a także Gobang, Gomoku, Sogo etc. W kontekście w tym rozdziale umieszczono równiż opis Twixit i Revisi (=Othello)

    Damka na szachownicy. Około 12 odmian klasycznych Warcabów oraz Warcaby-Halma, Wilk i owce, Koniki polne, Blokada. Następnie gry które być może były pierwowzorem warcabów: Alquerque, Fanorana, Awithlakannai. Walczące węże, oraz jak zwykle na koniec rozdziału współczesne wariacje: Wieże, Laska i Fokus nistrza Sida Sacksona.

    A młynek się kręci - Młynki małe i duże, najróżniejsze warianty. Po tym rozdziale nabrałem szacunku do Kółka i krzyżyk (gra z taką tradycją jak się okazało wymaga oddania szacunku

    Wojna Królów - Szachy klasyczne, Chińskie, Japońskie, Szachy walczących zwierząt, Gala - chłopskie szachy. Wiedzieliście że tyle jest?

    Obleżenie i obrona - kontynuacja gier z myślą przewodnią "przesuwanie i skakanie" Mamy tutaj najróżniejsze warianty gier typu obleżenie pod niezliczonymi nazwani: Wielka Forteca, Niedźwiedzie i psy, Turniej, Lis i gęsi, Obleżenie piramidy, Lampart i krowy etc....Jest również słynny Samotnik.

    Przesuwać się i skakać - Halma rządzi w tym rozdziale. Warianty jakie kto chce. Jako ciekawostka na koniec rozdziału Salta z przełomu wieków.

    Sznury Pereł - ostatni rozdział - Mancala i jej podobne.

    Na koniec mamy Małe ABC gier - nie jest to alfabetyczny indeks nazw z rozdziałów książki lecz rozdział prezentujący w porządku alfabetycznym gry których opisy nie znalazły się w rozdziałach głównych.



    Poszukajcie tej książki w księgarniach, na wyprzedażach i antykwariatach. Kosztowała mnie 24.00 PLN na targach TaniejKsiążki, w Empikach kosztowała nieco powyżej 30,00 PLN. Cena śmieszna za kolorowe albumowe wydawnictwo.

    (*) Tradycyjne gry - rozumiem przez to wszystkie gry które uznane są za nasze światowe dziedzictwo i w odróżnieniu od gier "nie"tradycyjnych żadna z nich nie jest chcroniona prawami autorskimi. W związku z tym w leksykonie zasady tych gier zostały przedstawione tak aby dało się z nich skorzystać i bez problemu zagrać. Pozostałe są dość dokładnie zrecenzowane natomiast czasami trudno odtworzyć z opisu ich działanie. Nie mniej jednak dużą frajdę sprawiło mi domyślanie się i czytanie między wierszami. Udało mi się odtworzyć przebieg gry Heimlich & Co. Dodam, że opis zawiera wszystkie potrzebne informacje - sedno leżało w ich interpretacji

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •