odchudzicsie
11 listopada 2009 r w ramach obchodów Święta Niepodległości organizujemy III Turniej Rycerski o miecz Kazimierza Wielkiego.
Nagroda już zamówiona:)
Cel i charakterystyka turnieju
Celem bojowego turnieju rycerskiego organizowanego przez Szkołę Maximusa i Kuźnię Kultury jest propagowanie i promocja fechtunku historycznego jako sportu walki o pięknych europejskich i polskich tradycjach.
Turniej skierowany jest do społeczności rekonstruktorów historycznych, dla rozwoju i aktywnej zabawy tej grupy oraz osób, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z białą bronią w związku z czym turniej nie jest obłożony żadnymi zobowiązaniami wobec miasta, publiczności czy sponsorów komercyjnych.
Sponsorem nagrody jest Szkoła Fechtunku Historycznego Maximus.
Szczegóły niebawem
Ciebie, za to, nie stać w tym przypadku na poważną dyskusję.
Bo jakoś trudno prowadzić tą dyskusję na poważnie.
Sam umieściłeś Radziwiłła na liście czterech najbogatszych magnatów Rzeczpospolitej, Sapiehy nie.
A mimo to twierdzisz, że Radziwiłła nie było stać na wydanie 1,5 miliona na wojsko.
Skoro mógł to zrobić biedniejszy to bogatszego, Twoim zdaniem, na to stać nie było.
A co miał zrobić?
Dobra tu też przyznam Ci rację.
Miarą wielkiego dowódcy jest opuszczenie swych wojsk po kłótni z podwładnym, wszyscy tak robią i jest to usprawiedliwione.
Formalna jest, faktyczna nie
Tylko formalna władza to żadna władza a to nie daje żadnej satysfakcji człowiekowi pragnącemu władzy.
Przecież nie napisałem, że dałby radę.
Czyli twierdzisz, że prowadził rozmowy mające uratować pokój, ale wiedział, że tego pokoju nie uratuje, więc robił to właściwie sobie a muzom albo myślał, że mu się uda, tylko wtedy wykazałby się całkowitym brakiem rozeznania. Rzeczywiście jest to charakterystyka polityka wielkiego formatu.
Jeśli oceniasz książkę
Każdy ocenia przez pryzmat własnych poglądów Ty też (obiektywizm nie istnieje, ale już nie będę wchodził w ten temat), ale tu nie chodzi o czyjeś poglądy tylko o to, czego ma dowodzić zwlekanie Radziwiłła. Jak dla mnie niczego.
A kto mu miał dać to księstwo w sytuacji, gdy Jana Kazimierza nie ma w kraju?
Bez komentarza.
Przeczytaj, co napisałeś i zastanów się nad tym poważnie.
najwięcej chciał ugrać dla samego siebie
Co nie zmienia faktu, że jego polityka była zbieżna z polityką hetmana?
Po pierwsze, tak powinieneś zostać ukarany. Po drugie, nie twierdzę, że powinien zostać medal. I z tym by się biedak obszedł. Po trzecie, nie pisałem o otrzymaniu broni od mordercy, tylko o "zagapieniu się" tego ostatniego.
Tylko zauważ, że morderca po zagapieniu się nie ma broni i nie ma, z czego celować do rodziny naszego obywatela. W tym domu musi być dwie sztuki broni: mordercy i właściciela domu. Właściciel posiada ją nielegalnie czy ma za to odpowiadać? Mnie byś ukarał a jego? Wiesz, co to jest równość wobec prawa? Czy tego gościa będziesz traktował inaczej niż mnie?
Witam,
Poniżej to co udało mi się znaleźć dla zagadnień wojskowości końca XVI i pierwszej połowy XVII wieku.
Może komuś się przyda.
Studia i Materiały do Historii Wojskowości
t. 1 1954
Wacław Odyniec „Lądowo-morska obrona wybrzeza polskiego w rejonie Pucka w latach 1626-1629”.
t. 2 1956
Tadeusz Nowak „Uwagi o technice budowania mostów polowych w Polsce w XV-XVII w.”
t. 4 1958
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1655-1660”.
t. 5 1960
Zofia Libiszowska „Wojsko Polskie w XVII w. w świetle relacji cudzoziemskich.
Tadeusz Nowak „Zagadnienie ujednolicenia sprzętu artylerii i zasady obliczania kalibrów dział w Polsce w połowie XVII w.”
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1648-1655”.
Kazimierz Zając „Wojsko Rzeczypospolitej w latach 1668-1673”.
t. 6.1 1960
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1660-1667”.
Janusz Wojtasik „Ordynacja hetmańska dotycząca taktyki wojsk polskich w początku XVII wieku”.
t. 6.2 1960
Jerzy Teodorczyk „Wyprawa szwedzka z Meklembyrgii do Prus Królewskich wiosną 1627 r.”
t. 7.1 1961
Ryszard Majewski „Polski wysiłek obronny przed wojna chocimską 1621
Janusz Wojtasik „Uwagi księcia Krzysztofa Zbaraskiego, posła wielkiego do Turcji z r. 1622 – o państwie ottomańskim i jego siłach zbrojnych”.
t. 7.2 1961
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1673-1679”.
t. 8.1 1962
Maurycy Horn „Chronologia i zasięg najazdów tatarskich w latach 1605-1647”.
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1683-1689”.
t. 9.1 1963
Jan Wimmer „Materiały do zagadnienia liczebności i organizacji armii koronnej w latach 1690-1696
t. 10.2 1964
Adam Kersten „Odsiecz Wiedeńska 1619r.”
Leszek Podhorecki „Kampania chocimska 1621 roku”. (dokończenie w t. 11.1)
t. 11.2 1965
Janusz Woliński „Materiały do dziejów wojny polsko-tureckiej 1672-1676”.
t. 12.2 1966
Jerzy Teodorczyk „Bitwa pod Gniewem (22 IX-29 IX-1 X 1626). Pierwsza porażka husarii”.
t. 14.1 1968
Tadeusz Nowak „Arsenały artylerii koronnej w latach 1632-1655”.
Jan Wimmer „Wojsko i skarb Rzeczypospolitej u schyłku XVI i w pierwszej połowie XVII wieku”.
t. 16.1 1970
Henryk Wisner „Wojna inflancka 1625-2629”.
t. 17.1 1971
Henryk Kotarski „ Wojsko polsko-litewskie podczas wojny finlandzkiej 1576-1582 (dalsze części w t. 17.2, 18.1 i 18.2)
Marek Piewczyński „Bitwa pod Byczyną 24 I 1588”.
t. 21 1978
Gunnar Arteus „Szwedzka taktyka walki podczas wielkiej wojny północnej”.
Jerzy Teodorczyk „Polskie wojsko i sztuka wojenna w XVII w.”
Henryk Wisner „Wojsko litewskie w pierwszej połowie XVII w.”
t. 26 1983
Stanisław Aleksandrowicz, Karol Olejnik „Charakterystyka polskiego teatru działań wojennych”.
t. 27 1984
Mirosław Nagielski „Gwardia przyboczna Władysława IV”.
t. 31 1988
Marek Ciara „Konfederacje wojskowe w Polsce w latach 1590-1610”.
t.37 1995
Mirosław Nagielski „Komput wojsk Rzeczypospolitej na projektowaną kampanię przeciwko Turcji w 1646r.”
pozdr
HISTORIA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ
8.11.2010
III. Wychowanie w okresie średniowiecza
Ekonomiczne i społeczne stosunki feudalne jako podłoże wychowania średniowiecznego.
Działalność oświatowa Karola Wielkiego.
Szkoły druidów irlandzkich.
Szkoły klasztorne, katedralne, kolegiackie i parafialne - ich organizacja, treści i metody nauczania.
Uniwersytety.
Wychowanie stanowe: rycerskie i rzemieślnicze.
15.11.2010
IV. Idee pedagogiczne humanizmu
Odrodzenie - główne idee epoki.
Wpływ humanizmu na praktykę pedagogiczną.
Poglądy pedagogiczne: Erazma z Rotterdamu, Tomasza Morusa, Jana Ludwika Vivesa; Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Szymona Marycjusza, Erazma Glicznera - Skrzetuskiego, Sebastiana Petrycego.
22.11.2010
V. Szkolnictwo w okresie reformacji i kontrreformacji. Wychowanie w XVII-XVIII w.
Reformacja i jej wpływ na szkolnictwo.
Szkolnictwo różnowiercze w Polsce.
Szkoły jezuickie, ich organizacja, program i metody nauczania.
System szkolny i poglądy pedagogiczne Jana Amosa Komeńskiego.
John Locke jako wyraziciel nowych poglądów w dziedzinie wychowania.
Poglądy pedagogiczne Jana Jakuba Rousseau.
29.11.2010
VI. Europejska myśl pedagogiczna XVIII – XIX wieku
Poglądy pedagogiczne socjalistów utopijnych: Karola Fouriera, Henryka Saint - Simona, Roberta Owena.
Jan Henryk Pestalozzi, jego życie, działalność, dzieła pedagogiczne.
Poglądy Adolfa Diesterwega.
Fryderyk FrĂśbel i jego wychowanie przedszkolne.
Pedagogika filozoficzna Jana Fryderyka Herbarta.
Pedagogika pozytywistyczna Herberta Spencera.
6.12.2010
VII. Oświata i wychowanie w XVIII wieku. Komisja Edukacji Narodowej
Charakterystyka szkolnictwa w czasach saskich w Polsce.
Kolegium teatynów w Warszawie.
Szkoła Rycerska Stanisława Leszczyńskiego w Luneville.
Działalność pedagogiczna Stanisława Konarskiego. Collegium Nobilium – cele, organizacja, program kształcenia.
Akademia Szlachecka Korpusu Kadetów w Warszawie /Szkoła Rycerska księcia Adama Czartoryskiego/.
Powstanie i zamierzenia KEN.
Etapy działalności KEN.
Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych.
Znaczenie KEN w dziejach Polski i historii wychowania.
13.12.2010
VIII. Szkolnictwo w Księstwie Warszawskim i w Królestwie Polskim oraz oświata polska w zaborze rosyjskim
Organizacja szkolnictwa w Księstwie Warszawskim.
Powołanie Izby Edukacyjnej.
Szkolnictwo w Królestwie Polskim do powstania listopadowego.
Założenie Uniwersytetu Warszawskiego.
Sytuacja edukacyjna po upadku powstania listopadowego.
Reforma Aleksandra Wielopolskiego.
Sytuacja szkolnictwa w Królestwie Polskim pod koniec XIX w.
Poglądy pedagogiczne: Stanisława Kostki Potockiego, Stanisława Staszica, Jana Władysława Dawida, Stanisława Karpowicza.
Polityka oświatowa Rosji w początkach XIX w.
Liceum Krzemienieckie.
Uniwersytet Wileński.
Program oświatowy Tadeusza Czackiego i Hugo Kołłątaja.
Prywatna i tajna oświata polska w walce z rusyfikacją.
20.12.2010
IX. Sytuacja oświaty polskiej w zaborze pruskim i w zaborze austriackim
Oświata polska na Śląsku.
Warszawskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk.
Królewskie Liceum Warszawskie.
Oświata w Wielkim Księstwie Poznańskim.
Polityka oświatowa w okresie rządów Ottona Bismarcka.
Losy szkolnictwa elementarnego, średniego, żeńskiego, zawodowego; tajne organizacje młodzieżowe. Strajki szkolne.
Poglądy pedagogiczne: Augusta Cieszkowskiego, Karola Libelta, Bronisława Trentowskiego i Ewarysta Estkowskiego.
Oświata polska w Galicji.
Reformy szkolnictwa ludowego.
Rozwój szkolnictwa średniego i wyższego.
Oświata polska w Wolnym Mieście Krakowie:
Szkolnictwo w Galicji w okresie autonomii.
Działalność Józefa Dietla.
Utworzenie Rady Szkolnej Krajowej.
3.01.2011
X. Oświata i wychowanie w Drugiej Rzeczypospolitej
Stan oświaty polskiej po odzyskaniu niepodległości.
Program oświatowy Ksawerego Praussa i Sejm Nauczycielski z 1919 r.
Projekty reform szkolnych do 1932 r.
Ustawa o ustroju szkolnictwa z 11 marca 1932 r.
Ideały wychowawcze II Rzeczypospolitej /wychowanie narodowe, państwowe/.
Polska myśl pedagogiczna i jej przedstawiciele: Bogdan Nawroczyński, Lucjan Zarzecki, Kazimierz Sośnicki, Janusz Korczak, Zygmunt Mysłakowski, Helena Radlińska.
10.01.2011
KOLOKWIUM
17.01.2011
XI. Oświata polska w czasie wojny i szkolnictwo po II wojnie światowej
Polityka oświatowa okupanta.
Szkolnictwo jawne w Polsce w okresie okupacji.
Organizacja i zasięg tajnego nauczania.
Organizacja szkolnictwa w Polsce Ludowej.
Przedstawiciele myśli pedagogicznej: Stefan Szuman, Aleksander Kamiński, Bogdan Suchodolski, Łukasz Kurdybacha, Ryszard Wroczyński.
24.01.2011
ZALICZENIE