Indeks odchudzicsieKawasaki KLE 500 ForumKawasaki ZX9R 96 osiągiKawasaki GPZ problem z odpalaniemKawasaki Vulkan 750 alegroKawasaki Vulcan VN 900Kawasaki 250 czy GS 500KAWASAKI KX 250 SILNIKKawasaki KLX 650 otomotokawasai VN 1500 clasicKawasaki Vulcan 750 na części
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • protectorklub.xlx.pl
  •  

    odchudzicsie

    "Rzecznik japońskiego ministerstwa obrony powiedział, że na Morzu Arabskim
    doszło do kolizji japońskiego tankowca z amerykańskim atomowym okrętem
    podwodnym. Źródła amerykańskie i japońskie informują, że żadna z jednostek nie
    jest uszkodzona.

    Jak wyjaśnił przedstawiciel floty USA, incydent wydarzył się w poniedziałek
    wieczorem (czasu lokalnego). Z tankowcem zderzył się okręt podwodny "Newport
    News". Rzecznik Pentagonu cytowany przez agencję AFP powiedział, że miało to
    miejsce na Morzu Arabskim, na południe od cieśniny Ormuz.

    Według źródeł japońskich, w kolizji uczestniczył tankowiec "Mogamogawa" należący
    do spółki Kawasaki Kisen. Japońskie ministerstwo transportu podało, że nie
    doszło do wycieku ropy.

    Brak również doniesień, by ucierpiał ktokolwiek z załogi tankowca. Stanowi ją,
    według agencji Kyodo, ośmiu Japończyków i 16 Filipińczyków.

    Komandor Kevin Aaandahl ze stacjonującego w Bahrajnie dowództwa V Floty USA
    potwierdził fakt kolizji, ale nie podał szczegółów zdarzenia.

    Rząd japoński zwrócił się do strony amerykańskiej o zbadanie przyczyn incydentu."
    Źródło:
    http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=8171&wid=8676548&rfbawp=11...

    Swoją drogą, jak nowoczesny OP może zderzyć się z taką krową jak tankowiec?
    Nawet płynąc w trybie całkowicie pasywnym powinien słyszeć tak duży statek z
    odległości wielu kilometrów.

    Fishman.



    >Pytanie jak będą wyglądały kolejne szwedzkie OP (co
    stanie się np. ze szwedzkim sposobem na AIP czyli silnikami Stirlinga).<

    Pojawią się np. na japońskich op ;-)) 11 lipca podpisano umowę pomiędzy Kockums
    a Kawasaki Heavy Industries. Szwedzi sprzedadzą podzespoły z których Japończycy
    złożą gotowe silniki systemu Stirlinga. Pierwszy moduł jest już na jednym
    okręcie typu Harusio (Asashio), a po podpisaniu umowy AIP otrzymaja pozostałe
    okręty tego typu.
    Silnikami Stirlinga są również bardzo zainteresowani Amerykanie, pracujący nad
    op typu Tango Bravo.
    www.jinsa.org/articles/articles.html/function/view/categoryid/164/documentid/2873/history/3,2360,656,164,2873
    A kolejni klienci z czasem również powinni się pojawić. Tym bardziej że Kockums
    oferuje AIP w formie gotowych modułów.
    www.kockums.se/Submarines/aipstirling.html
    Wygląda na to, że Szwedzkie rozwiazania pojawią sie na całym
    świecie...Globalizacja...Być może bez pomocy Niemców, byłoby to trudniejsze...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •