odchudzicsie
"Rzecznik japońskiego ministerstwa obrony powiedział, że na Morzu Arabskim
doszło do kolizji japońskiego tankowca z amerykańskim atomowym okrętem
podwodnym. Źródła amerykańskie i japońskie informują, że żadna z jednostek nie
jest uszkodzona.
Jak wyjaśnił przedstawiciel floty USA, incydent wydarzył się w poniedziałek
wieczorem (czasu lokalnego). Z tankowcem zderzył się okręt podwodny "Newport
News". Rzecznik Pentagonu cytowany przez agencję AFP powiedział, że miało to
miejsce na Morzu Arabskim, na południe od cieśniny Ormuz.
Według źródeł japońskich, w kolizji uczestniczył tankowiec "Mogamogawa" należący
do spółki Kawasaki Kisen. Japońskie ministerstwo transportu podało, że nie
doszło do wycieku ropy.
Brak również doniesień, by ucierpiał ktokolwiek z załogi tankowca. Stanowi ją,
według agencji Kyodo, ośmiu Japończyków i 16 Filipińczyków.
Komandor Kevin Aaandahl ze stacjonującego w Bahrajnie dowództwa V Floty USA
potwierdził fakt kolizji, ale nie podał szczegółów zdarzenia.
Rząd japoński zwrócił się do strony amerykańskiej o zbadanie przyczyn incydentu."
Źródło:
http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=8171&wid=8676548&rfbawp=11...
Swoją drogą, jak nowoczesny OP może zderzyć się z taką krową jak tankowiec?
Nawet płynąc w trybie całkowicie pasywnym powinien słyszeć tak duży statek z
odległości wielu kilometrów.
Fishman.
>Pytanie jak będą wyglądały kolejne szwedzkie OP (co
stanie się np. ze szwedzkim sposobem na AIP czyli silnikami Stirlinga).<
Pojawią się np. na japońskich op ;-)) 11 lipca podpisano umowę pomiędzy Kockums
a Kawasaki Heavy Industries. Szwedzi sprzedadzą podzespoły z których Japończycy
złożą gotowe silniki systemu Stirlinga. Pierwszy moduł jest już na jednym
okręcie typu Harusio (Asashio), a po podpisaniu umowy AIP otrzymaja pozostałe
okręty tego typu.
Silnikami Stirlinga są również bardzo zainteresowani Amerykanie, pracujący nad
op typu Tango Bravo.
www.jinsa.org/articles/articles.html/function/view/categoryid/164/documentid/2873/history/3,2360,656,164,2873
A kolejni klienci z czasem również powinni się pojawić. Tym bardziej że Kockums
oferuje AIP w formie gotowych modułów.
www.kockums.se/Submarines/aipstirling.html
Wygląda na to, że Szwedzkie rozwiazania pojawią sie na całym
świecie...Globalizacja...Być może bez pomocy Niemców, byłoby to trudniejsze...