Indeks odchudzicsiekarta ewidencji czasu pracownikaKarta ewidencji czasy pracykarta Ewidencja czasu pracyKarta ewidencyjna a 3 czerwcaKarta Ewidencji Pracykatra dźwiękowa charczykatra rejestracyjnaKarmienie niemowlęUDT SzczecinKarykatury Kisielewskiego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sliwowica.opx.pl
  •  

    odchudzicsie

    Złom lub niepotrzebne urządzenia należy oddać takiej firmie która wystawi "Kartę przekazania odpadu". Innym rozwiązaniej jest sprzedaż ale wówczas nowy nabywca "kupuje" problem utylizacji. Wydawanie komukolwiek zużytego sprzętu bez potwierdzenia kartą odpadu, jest równoznaczne z wyrzuceniem go na śmietnik co jest zakazane, ponieważ nabywca nie nabył żadnych uprawnień do utylizacji. Nadeszły czasy że w każdej firmie będzie prowadzona ewidencja odpadów a zwłaszcza niebezpiecznych. O takie raporty będą upominac się inspektorzy ochrony środowiska.





    Użytkownik "Jacek_P" napisał w wiadomości
    news:gmmv2p$ihk$4@srv.cyf-kr.edu.pl...
    Masz ewidencje wyposazenia? :) Teraz to taki fajny chwyt, bardzo popularny
    w trakcie kontroli. Masz karty likwidacji narzedzi i urzadzen
    podpadajacych
    pod gospodarke odpadami? ;)



    drogi kolego zacznij od sporządzenia wykazu jakie twoja firma produkuje i w jakiej ilości. to podstawa.wg ustawy z 27.04.2001 (ustawa o odpadach )posegreguj czy masz odpadyniebezpieczne czy też zwykłe. Jeśli stwierdzisz ,że twoja firma produkuje produkuje powyżej 1 tony odpadów niebezpiecznych(to te z gwiazdką)i 5 tyś ton zwykłych obowiązany jest uzyskać pozwolenie na wytwarzanie odpadów
    drugi wariant jesli wytworzy tylko (malutka firma) 100kg odpadów niebezpiecznych to musi złożyć wniosek i uzyskać decyzję zatwierdzająca program gospodarki odpadami.
    Jezeli masz odpady niebezpieczne musisz podpisac umowę z firmą ,która ma uprawnienia do przwozu i utylizacji tych produktów. Powinieneś gromadzić te odpady w odpowiednim utwardoznym miejscu i w odpowiedznich opakowaniach . Odpay inne niż niebezpieczne jeśli sa w małych ilościach możesz prdzkazywać osobom prywatnym. Musisz oczywiście robić kartę przekazania odpadów ,no i zaprowadzić karty ewidencji odpadów. do 31 marca następnego roku powinieneś d oUrz. Marszałkowskiego wysłać sprawozdanie (roczne).
    wejdź na na następujące stronki : www.olier.com.pl
    www.ekomed.pl
    www.rethmans.pl
    jeśli masz małą firmę to możesz ściągnąć program do tych rzeczy stona:
    http://www.demel.pl/main.htm

    acha jeśli będziesz starał się o pozwolenie lub tez o zatwierdzenie napisz więcej substancji i w większej ilości. koszt np. uzyskania pierwszego czyli pozwolenia to 2000 zł . Każda zmiana to kolejen 1000 zł. napiszesz za mało może być kara... cóz samo życie.
    jakbyś chciał czegoś więcej się dowiedzieć napisz : makintosh27@poczta.onet.pl
    pozdrawiam
    ups... z ostatniej chwili w lipcu zmieniły się przepisy ..robimy sprawozdania z korzystania ze środowiska raz na pół roku... czyli najbliżesz na drugie pólrocze dopiero w pod koniec stycznia
    Jacek



    " />Truciciel czy pracodawca?

    Odcinek pierwszy

    Kolejna kontrola (pierwsza miała miejsce w dniach 18-19 oraz 31 sierpnia 2004 roku) pojazdów ZRP „Farmutil HS, transportujących odpady zwierzęce, przeprowadzona przez inspektorów Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Poznaniu Odział Terenowy w Pile oraz Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska Delegatura w Pile, potwierdziła kolejne naruszenia związane z gospodarowaniem odpadami, polegające między innymi na niewłaściwym zabezpieczeniu transportowanych odpadów.
    Kontrolę przeprowadzono w dniach 16-17 lutego 2005 roku w miejscowości Śmiłowo i objęto nią 5 pojazdów. Stwierdzono, że żaden z kierowców nie posiadał karty przekazania odpadów, zgodnej z wzorem wprowadzonym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2001 roku w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz.U. Nr 152, poz. 1736), w związku z czym nie można było ustalić miejsca pochodzenia, kategorii odpadów a także ich ilości.
    W dwóch pojazdach stwierdzono ponadto nieszczelności i odcieki, a trzy pojazdy nie posiadały zabezpieczenia góry kontenerów (przyczep).
    Porównując wyniki obu kontroli można zdecydowanie stwierdzić, że „Farmutil HS” nadal nie przestrzega obowiązujących przepisów prawnych, zanieczyszczając środowisko, i nie stosuje się do zaleceń Wojewody Wielkopolskiego z dnia 22 października 2004 roku.
    A miało być tak pięknie: super szczelne samochody, odpady zamrożone i żadnego smrodu. Kolejny raz udowadniamy, że słowa naszego „złotoustego” senatora Stokłosy, to nic nie znaczące kłamstwa, kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa, którymi senator posługuje się na potrzeby komunikacji z wyborcami, jak i zwykłymi mieszkańcami naszego regionu.



    Wykonujemy: opracowania,karty charakterystyki substancji niebezpiecznych, wnioski, ewidencję, plany i programy zagospodarowania, pozwolenia zintegrowane, raporty środowiskowe, sprawozdawczość,opłaty, itp. w zakresie gospodarki odpadami. [/b] [/b]



    Gmina Mielno zakupiła system Xpertis firmy Macrologic SA. W imieniu gminy kontrakt został zawarty z OSiR Mielno, w którego gestii leży m.in. zarządzanie oczyszczaniem gminy i plaż oraz organizacja imprez masowych. System będzie wspomagał proces planowania oczyszczania, wywozu odpadów komunalnych oraz rozliczeń z kontrahentami.

    Gmina Mielno (5 tys. mieszkańców) leży na Wybrzeżu Słowińskim w wąskim, 3-kilometrowym pasie nad Morzem Bałtyckim, w powiecie koszalińskim. Kilka sąsiadujących na jej terenie miejscowości stanowi jeden z większych kompleksów wypoczynkowo-rekreacyjnych polskiego wybrzeża. Przemysł turystyczny to prawdziwa żyła złota dla mieszkańców Mielna. Wzdłuż jej 25 km piaszczystych plaż zlokalizowanych jest 12 tys. miejsc noclegowych. Na terenie gminy zarejestrowanych jest przeszło 1514 podmiotów gosp. w tym 1,3 tys. osób fizycznych prowadzące działalność. W większości są to działalności związane z turystyką.

    Goście zapewniają dobrobyt gminie, która przoduje w rankingach gmin o największych dochodach na mieszkańca (miejsce 10 w 2005r. - 4,2 tys. zł/os.) i największej nadwyżce operacyjnej (miejsce 12 w 2005r. – 1,2 tys. zł/os.). Sto tysięcy turystów odwiedzających rocznie szerokie plaże Mielna prócz pieniędzy zostawia ślad w postaci śmieci. Ich liczba rośnie wraz ze wzrostem popularności miejscowości. Od 2006 roku liczba odpadów wzrosła z 19,5 tys. do 25 tys. metrów sześciennych. Od maja do października trwa okres urlopowy i w tym okresie wytwarzane jest ¾ nieczystości.

    Zarządzaniem oczyszczaniem terenów gminy zajmuje się OSiR Mielno, który tylko w obszarze oczyszczania zatrudnia 60 osób. Prace porządkowe są prowadzone w systemie trzyzmianowym od godz. 4 do 22. Do dyspozycji gmina ma pięć śmieciarek do oczyszczania terenów miejskich i 2 ciągniki z przyczepami obsługujące tereny zalesione i plaże.

    – Utrzymanie czystości terenów przy ogromnej ilości turystów nie jest prostym zadaniem. Szczególnie trudne jest planowanie tras wywozów, z powodu ogromnej ilości kontrahentów (w sezonie letnim 2 tys.) i rozległego terenu gminy. Dotychczas prowadziliśmy ewidencję w oparciu o Excel. Ale system ten był niezwykle czasochłonny i jak każda ręczna praca z ogromna ilością danych powodował błędy, których skutkiem są opóźnienia wywozu – mówi Aldona Prusinowska, dyrektor marketingu OSiR Mielno.

    Dzięki wdrożeniu rozwiązania, osoba zajmująca się planowaniem wywozu śmieci będzie tworzyła i drukowała harmonogramy/plany dla śmieciarek uwzględniające stałe umowy z klientami i zlecenia jednorazowe. Dotychczas było to niemożliwe gdyż wszystkie umowy są dopasowane do indywidualnych potrzeb. Ponieważ OSiR nie miał możliwości zintegrowania i przetwarzania tych danych w jednym miejscu, planowanie logistyczne było bardzo utrudnione. Dodatkowo system rozwiąże problem monitorowania zużycia paliwa co powinno pozwolić na ograniczenie kosztów, stanowiących głównie obciążenie przedsiębiorstw oczyszczania gminy.

    Dzięki nowemu rozwiązaniu dyspozytorzy będą dokonywali rozliczenia kierowców na podstawie porównania faktycznego zużycie paliwa w poszczególnych pojazdach ze zużyciem normatywnym wynikającym z zarejestrowanych kart drogowych. W przyszłości planowane jest połączenie systemu z wagami i systemem GPS XTrack Komunal szczegółowo analizującym dane z pojazdów dotyczące kosztów eksploatacji, czasu i miejsca wykonywania zleceń. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie śmieciarek na trasie przejazdu.

    Wprowadzenie w OSiR Mielno systemu IT usprawni dotychczas prowadzony ręcznie proces fakturowania i windykacji. Samo wystawianie faktur za poszczególne umowy z 2 tys. kontrahentów mogło w sezonie trwać nawet dziesięć dni roboczych. Po wdrożeniu systemu dział księgowości będzie miał możliwość wystawienia dużych ilości faktur, korzystając z mechanizmu "fakturowania w paczkach", w oparciu o dane z dane przechowywana w bazie danych umów i zleceniach jednorazowych. Sama w pełni zautomatyzowana operacja nie zajmie więcej niż dwie godziny. Dodatkowo wprowadzony zostanie mechanizm wysyłki korespondencji seryjnej, co ułatwi korespondencję z kontrahentami.

    Dodatkową zaleta wprowadzenia systemu jest możliwość prowadzenia zintegrowanego rozliczania wszystkich innych działalności podlegających OSiR Mielno tj. organizacji imprez masowych, zarządzania cmentarzem etc. Ma to ułatwić prowadzenie sprawozdawczości dla władz Gminy w przyszłości raport finansowy RB31 ma być przesyłamy w formie dokumentu elektronicznego bezpośrednio do systemu finansowo-księgowego Urzędu Gminy.

    Nowy system IT w OSiR Mielno został zaplanowany na 5 jednoczesnych użytkowników.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • frania1320.xlx.pl
  •